ליברמן נגד כחול לבן: נתנגד בתוקף להקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות

יו"ר ישראל ביתנו דחה את היוזמה של כחול לבן להקמת ועדה שתוכל לדון בחסינותו של נתניהו: "זו תהיה ועדה פרסונלית שתתעסק באיש אחד" • פועל לקצר את מערכת הבחירות הנוספת – אם תהיה: "רואים במדינות אחרות שתוך 30 יום עורכים בחירות"
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התש"פ / 26.11.2019 10:58

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, דחה הבוקר (שלישי) את האפשרות להקמת ועדת כנסת שתוכל לדון בחסינות ראש הממשלה – כפי שיוזמת כחול לבן.

בריאיון לתוכנית “הבוקר הזה” הסביר ליברמן כי לא היה תקדים לכך עד היום ולעדתו מדובר במהלך לא סביר.

“אנחנו נתנגד בתוקף לכך. כפי שאמרנו אנחנו רוצים בחירות בלי טריקים. להקים את הוועדה 15 יום לפני פיזור הכנסת, ברור שזאת תהיה ועדה פרסונלית שתתעסק רק בנושא אחד או באיש אחד”, הוסיף ליברמן. “לא היה תקדים לזה מאז 1948 עד היום, וזה נראה לי לא סביר. לא צריך פה להסתער על מישהו אלא לתת למערכות לעשות את שלהם”.

ליברמן הטיל באופן שווה את האחריות למשבר בהרכבת הקואליציה על הליכוד וכחול לבן: “שתיהן אשמות באותה מידה. הן צריכות להקים ממשלה ביחד ולצרף מפלגות נוספות. זה שהן לא מוכנות לכך מכל מיני תירוצים – לכן אנחנו הולכים לבחירות”.

הוא הוסיף שמפלגתו פועלת להעביר חוק חובת הצבעה לקראת הבחירות הנוספות – אם יהיו.

על האפשרות לקצר את מערכת הבחירות הנוספת, שתיערך אם לא תורכב ממשלה ב-16 הימים הקרובים: “אין שום סיבה לא לקצר את זה. רואים במדינות אחרות שתוך 30 יום עורכים בחירות. אני חושב שבאמת אין שום סיבה למשוך את זה ל-90 יום. אנחנו מנסים ואני מקווה שגם ועדת הבחירות תתארגן בהתאם ועמדתה חשובה מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות