במי הליכודניקים היו תומכים היום בפריימריז? רק 4% סער

לפי סקר שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס עבור 'חדשות הבוקר', אם הבחירות היו נערכות היום כחול לבן הייתה מקבלת 37 מנדטים לעומת 30 מנדטים לליכוד • הימין החדש מתחזקת על חשבון הליכוד לשישה מנדטים וישראל ביתנו יורדת במנדט אחד • תמונת הגושים לא הייתה משתנה
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התש"פ / 26.11.2019 10:30

מסקר חדש שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס עבור ‘חדשות הבוקר’ עם ניב רסקין בקשת 12, אם הבחירות היו נערכות היום תמונת הגושים לא הייתה משתנה – ובנימין נתניהו ובני גנץ עדיין יתקשו להרכיב ממשלה חדשה.

עם זאת, הפער בין שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, גדל מאוד. לפי תוצאות הסקר, כחול לבן משיגה 37 מנדטים לעומת 30 מנדטים לליכוד.

מהסקר עולה כי גוש הימין-חרדים נותר עם 55 מנדטים, גוש המרכז-שמאל עם 58 מנדטים וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נשארת לשון המאזניים עם שבעה מנדטים.

אילו הבחירות היו נערכות היום, למי הייתם מצביעים?

כחול לבן: 37
הליכוד: 30
הרשימה המשותפת: 12
ש”ס: 8
יהדות התורה: 7
ישראל ביתנו: 7
הימין החדש: 6
העבודה-גשר: 5
איחוד הימין: 4
המחנה הדמוקרטי: 4

בסקר נשאלו מצביעי הליכוד – במי היית תומך אילו הפריימריז היו נערכים היום?
89% בנימין נתניהו
5% ניר ברקת
4% גדעון סער
2% לא יודע

יש להדגיש כי בשאלה זאת נשאלו כלל מצביעי הליכוד ולא רק המתפקדים שהם אלה שיוכלו להצביע בפריימריז שצפויים להיערך בשבועות הקרובים.

בשאלת אם ישראל תלך לבחירות שלישיות, מי לדעתך הנושא באחריות לכך?
42% בנימין נתניהו
35% אביגדור ליברמן
5% יאיר לפיד
4% בני גנץ
14% לא יודע

לדברי מנחם לזר, מנכ”ל פאנלס פוליטיקס, הירידה בכמות המנדטים של הליכוד נובעת מעזיבת המצביעים לימין החדש או ל’ישיבה על הגדר’.

“הימין החדש מתחזק על חשבון הליכוד, חלק מבוחרי הליכוד הלכו לבנט ושקד. יש אפקט לעובדה שבנט הוא שר הביטחון”, הסביר לזר, “אבל חלק גדול יותר ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות יושבים הפעם על הגדר, אומרים שעדיין לא החליטו למי להצביע. זה משנה את כל המאזן בין שתי המפלגות הגדולות”.

הסקר נערך ביום 25 בנובמבר 2019 על ידי פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 510 מרואיינים בגילאי 18+ המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים. המחקר נערך באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all. טעות הדגימה המרבית: 4.2% ±.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות