הגר”ח קנייבסקי: “אין בני ברק איז נישט דא קיין באמבעס”

ילדי ת"ת כלל-חסידי הגיעו לביקור אצל גדולי ישראל בבני ברק • כששמע הגר"ח כי באו מאשדוד, אמר: "טוב מאוד, פה רגוע" • ומה אמר לאברך על הטילים במלחמת המפרץ?
כ"ג תמוז התשע"ד / 21.07.2014 18:43

ביקור מרגש במיוחד ערכו היום תלמידים מתלמוד תורה הכלל-חסידי באשדוד אצל גדולי ישראל בבני ברק, מפיהם התברכו לאור ירי הטילים הבלתי פוסק על יישובי הדרום.

את הביקור פתחו התלמידים, יחד עם המנהל הרב שלמה אדלר, מחשובי חסידי ביאלא, אצל הגה”צ רבי דוד חיים שטרן, שם אמרו כולם פרק תהילים לרגל המצב הביטחוני.

הגה”צ רד”ח שטרן דיבר בפני התלמידים על החשיבות להתחזק במצוות כיבוד הורים ושמירת כבוד בית הכנסת. הוא בירך את כל אחד ואחד מהתלמידים שעברו לפניו והעניק להם מטבעות שמירה. בסיום המעמד ביקש מהם הגה”צ רד”ח שטרן לקבל על עצמם קבלה טובה ושוררו יחדיו את השיר ‘אחינו כל בית ישראל’.

אחר כך נכנסו  התלמידים למעונו של הגר”ח קניבסקי שבחן אותם על המסכת הנלמדת ושוחח עימם במשך דקות ארוכות ובאורך נדיר על לימודם. לאחר מכן בירך הגר”ח את כל אחד ואחד מהתלמידים.

כששמע הגר”ח כי באו לבני ברק מאשדוד, אמר: “טוב מאוד, פה רגוע”. והוסיף: “אין בני ברק איז נישט דא קיין באמבעס (בבני ברק אין פצצות)”.

בהקשר זה כדאי להביא כאם מה שסיפר לנו אברך מכולל פונביז’: “אבי סיפר לי שבמלחמת המפרץ הוא היה בבית המדרש ‘לדרמן’, כשבדיוק הייתה אזעקה במוצאי שבת, ואמרו בחוץ קידוש לבנה. לאחר סיום הקידוש לבנה הגר”ח החל ללכת במהירות לכיוון ביתו.
“ניגש אליו אברך ושאל: למה הרב הולך, הרי יש הבטחה שלא יפלו טילים?
“ענה הגר”ח: טילים לא, אבל רסיסים אולי…”
ועדות מאברך אחר: “לי הגר”ח אמר במלחמת המפרץ להיכנס תחת קורת-גג כי יש פירורים. כך היה לשונו”.

צילום: שלומי כהן

IMG_1209IMG_1178IMG_1215IMG_1186IMG_1233IMG_1194IMG_1261IMG_1207IMG_1171

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות