אלקין: הפערים היו קטנים, אבל אז גנץ פגש את לפיד – והכל התהפך

חבר צוות המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד מפנה אצבע מאשימה לעבר יאיר לפיד על שסיכל את ההתקדמות במגעים לממשלת אחדות: "בערב, בפגישה של גנץ ונתניהו, קיבלנו הליכה של עשור אחורה, מרחק מאוד מאוד גדול"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 11:26

חבר צוות המו”מ הקואליציוני מטעם הליכוד, השר זאב אלקין, מאשים את ח”כ יאיר לפיד בכישלון המגעים בין נתניהו וגנץ להקמת ממשלת אחדות.

בראיון ל’חדשות הבוקר’ בערוץ 12 תיאר אלקין את פגישת המשא ומתן שהתקיימה אתמול: “התכנסנו עם צוות כחול לבן בתיווכו של אביגדור ליברמן במאמץ לקדם ממשלת אחדות. ישבנו בחדר, הפערים היו קטנים ואפשר היה לגשר עליהם. עוד פגישה אחת או שתיים והיה אפשר להגיע להסכם. אבל אז חזרו אנשי הצוות של כחול לבן לקוקפיט, פגשו את יאיר לפיד והכל התהפך. בערב, בפגישה של גנץ ונתניהו, קיבלנו הליכה של עשור אחורה, מרחק מאוד מאוד גדול”.

בנוגע לפלונטר הפוליטי אמר אלקין: “אני הרבה פחות אופטימי הבוקר מכפי שהייתי אתמול אחר הצהריים. אם רק בני גנץ היה מוצב מולנו, יכול להיות שהיינו מקימים ממשלת אחדות מזמן. בכחול לבן אומרים, ‘נלך לבחירות, זה עדיף, אנחנו לא רוצים להתפשר על עקרונות’, אבל מה יקרה בבחירות? משהו ישתנה?

“עדיין יישארו שני גושים שלאף אחד מהם לא יהיה רוב אבסולוטי להקים ממשלה. חבל לגרור את המדינה לבחירות שלישיות, ובוודאי שלא יעלה על הדעת להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה ברשימה הערבית המשותפת. בזה אנחנו ניאבק בכל הכוח”.

השר אלקין הבהיר כי ההיצמדות לטענה שהליכוד אינו מוכן להיפרד מהבלוק – אינה נכונה עובדתית: “היום כולם מבינים, גם אנשי כחול לבן, שהדרישה לגבי הבלוק היא לא רלוונטית. היא מנוגדת למתווה הנשיא כי הנשיא דיבר מפורשות על כך שכל המפלגות ייכנסו לממשלה. אנשי כחול לבן פנו לכל אותן המפלגות שהם אמרו בהתחלה שלא יהיו מוכנים לשבת איתן – והציעו להן הצעה מאוד נדיבה.

“לכן, הבלוק הוא לא החסם אלא ההתעקשות של כחול לבן שלא מוכנים לקבל את העובדה שנתניהו הוא מנהיג הליכוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות