צה”ל תקף עשרות מטרות כוח קודס בסוריה: לפחות 23 נהרגו

חיל האוויר הפציץ 20 מטרות של כוח קודס האירני סמוך לבירה הסורית ויעדים של הצבא הסורי ברחבי המדינה - בתגובה לירי הרקטות לעבר רמת הגולן לפני יממה • גורם ביטחוני בכיר: "עדיין לא פגענו ולא איימנו על ראש התמנון האיראני, אבל אפשר לראות בתקיפה מעבר מהיד אל הזרוע"
חיים טוויל
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 11:12

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח היום (רביעי) כי מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית בסוריה שהתרחשה הלילה עלה ל-23 הרוגים, כאשר מתוכם 16 מוגדרים “לוחמים זרים”.

בסביבות השעה 01:15 יצאו מטוסי חיל האוויר לתקיפה נרחבת בסוריה נגד מטרות של כוח קודס האיראני.

בין 20 היעדים שהותקפו היה גם בניין ההגנה בנמל התעופה בדמשק, שהיה מרכז פיקוד השייך לכוח קודס האיראני.

במהלך ההפצצה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורים לעבר מטוסי חיל האוויר ובעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

גורם ביטחוני בכיר סיפר, כי המטרה העליונה היתה לפגוע ביעדי טרור של איראן, והמטרה המשנית היתה להשמיד שש סוללות טילים קרקע אוויר סוריות.

“מעבר להן, היו עוד שתיים-שלוש מטרות סוריות טקטיות בחזית רמת הגולן. ליבת העניין היתה תקיפה משמעותית של כוח קודס, לאפשר חופש פעולה ולשמור על טייסינו”.

הבכיר הצהיר: “אנחנו משנים את המשוואה והכללים. נגיב גם על ירי זניח לכאורה, גם כאשר ההשפעה מועטה – התגובה תהיה חזקה לאין ערוך, לא מתקבל על הדעת שאיראן ירתה על מדינת ישראל.

“עדיין לא פגענו ולא איימנו על ראש התמנון האיראני, אבל אפשר לראות בתקיפה מעבר מהיד אל הזרוע, עם התקרבות לראשו”.

שר הביטחון נפתלי בנט היה במהלך התקיפה  בבור בקרייה בתל אביב ביחד עם הרמטכ”ל אביב כוכבי. “ישנו קו המחבר בין החיסול של בהאא אבו אל עטא ברצועת עזה לתקיפה האחרונה בסוריה”, ציין הגורם הבכיר, “בשבוע שעבר הראנו שאנחנו יכולים להגיע לכל אדם ואתמול הראנו שאנחנו יכולים להפעיל כוחו הרבה יותר מאסיבי גם נגד איראן”.

הגורם הבכיר הדגיש: “הצבא ערוך בעיבוי כוחות הגנתי רציני מאוד, ונמצא דרוך וערוך לתגובה, במידה וזו תהיה”.

דובר צה”ל, תא”ל הדי זילברמן, התייחס לשאלה אם היו שיקולים פוליטיים מאחורי עיתוי האירועים? וענה: “חד משמעית – שיקולים מבצעיים בלבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות