“רק מבקשים קולות”: טיבי החמיא למשה גפני ו’עקץ’ את אריה דרעי

ח"כ אחמד טיבי החמיא, בפתח ישיבת ועדת הכספים, לגפני: "דבריך היו כל כך חשובים, כי יש מנהיגים של סיעות אחרות בבלוק, שעדיין שותקים. הם בדרך כלל הולכים לישובים הערבים לבקש קולות..." • "אם היה לנו חלק ולו קטן בזה שאתה יושב כאן כ-יו"ר, אני גאה בכך"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 11:38

ח”כ אחמד טיבי החמיא הבוקר (רביעי), בפתח ישיבת ועדת הכספים, ליו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני – ועקץ את יו”ר ש”ס השר אריה דרעי.

“ח”כ משה גפני, אני מוצא לנכון להודות לך על הדברים שאמרת אתמול, הם היו דברים כנים ואמיצים”, אמר טיבי. “לא כל חבר בלוק יכול להיות אמיץ. במשך שנים היה אתך שיתוף פעולה פורה, ההקשבה שלך לצרכים שלנו הייתה תמיד על השולחן”.

טיבי המשיך כשהוא רומז על דרעי: “דבריך היו כל כך חשובים, כי יש מנהיגים של סיעות אחרות בבלוק, שעדיין שותקים. הם בדרך כלל הולכים לישובים הערבים לבקש קולות. אתה לא עושה את זה, לכן האמירה שלך נכונה וטהורה, טוב עשה הנשיא שהתייחס לדבריך.

“אני רוצה להודות לנשיא המדינה על דבריו מקרב לב. אני מוכן לשמוע דברים קשים מהנשיא, כי הוא אומר את זה בצורה מכובדת, כי יש סגנון לדברים, גם שיש חילוקי דעות. אנחנו נהיה אצל הנשיא ברבע ל-12. אם היה לנו חלק ולו קטן בזה שאתה יושב כאן כ-יו”ר, אני גאה בכך”.

אמש תקף הנשיא ראובן ריבלין: “פסילת ציבורים שלמים הפכה תופעה שאינה מדלגת על אף חלק באוכלוסייה… יש להעלות על נס את דבריו של חבר הכנסת משה גפני שדיבר היום בוועדת הכספים על השותפות רבת השנים עם חברי הכנסת הערבים.

“האמירות שנשמעות כלפי הציבור הערבי והחרדי וכלפי נציגיהם בכנסת, חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים אלה במדינת ישראל, מעמיקות את הקרע הקיים ממילא, ואני דורש מכל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו, להפסיק אחת ולתמיד עם אמירות מכוערות אלה.

“אסור להגיע למצב שתוצאות הבחירות יובילו לכך שקהילות נהדרות שהן בשר מבשרה של המדינה, יחושו שוב ושוב כי הלגיטימציה שלהן מחוללת”.

אתמול פנה ח”כ משה גפני, במהלך דיון בוועדת הכספים, לח”כ אחמד טיבי ואמר לו: “אני מודה לך שיתוף הפעולה שיש לנו כל הזמן”.

הצטרף אליו ח”כ ינון אזולאי מש”ס: “עם הרשימה ואחמד תמיד היה שיתוף פעולה ותמיד אפשר עוד לעשות”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות