דרעי ללפיד: ‘רציתם לתת לנו הכל’ • גנץ לנתניהו: ‘ותר על הבלוק שלך’

נתניהו: "גנץ סירב לקבל את התנאי שהציב ליברמן" • יו"ר כחול לבן: ותר על בלוק החסינות ובוא למו"מ ישיר • לפיד: "אחרי שסירב לכל הצעה לאחדות ביבי אומר 'גנץ סירב'. אין לאיש הזה גבול" • דרעי: "יאיר, די עם השקרים! הסיבה היחידה שאין אחדות היא כי אתה מונע מגנץ להסכים"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 10:31

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, שב ודורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לוותר על בלוק הימין, אותו הוא מכנה ”בלוק חסינות”.

“הבוקר צריך לומר את האמת – בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות ויעשה הכל כדי לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה”, אמר גנץ. ”גם היום אני קורא לנתניהו: הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב במתקפה משלו: “כחול לבן לא הסכימה עד היום לקבל את מתווה נשיא המדינה ואת הקביעה המופרשת שלו ללכת לממשלת אחדות רחבה. באותה העת הם מתעקשים על הבלוק שהם בנו עם תומכי הטרור של הרשימה המשותפת, במטרה להקים ממשלת מיעוט”.

מספר 2 בכחול-לבן, ח”כ יאיר לפיד, התייחס למו”מ הקואליציוני בציוץ בטוויטר: “שיא חדש. אחרי שסירב לכל הצעה לאחדות ששמנו בפניו ביבי אומר ‘גנץ סירב’. אין לאיש הזה גבול. ליברמן יודע את האמת. ביבי צמוד לבלוק החרדי-משיחי. מוביל לבחירות בכל הכוח”.

אריה דרעי הגיב לפיד: “יאיר, די עם השקרים! הייתם מוכנים לתת לנו הכל, ולחתום לנו על שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו כדי שנעזוב את נתניהו ונצטרף אליכם. הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות היא כי אתה מונע מגנץ להסכים למתווה הנשיא ומתעקש שנתניהו יהיה שני ברוטציה”.

מוקדם יותר הבוקר קרא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאביגדור ליברמן לאפשר הקמת ממשלת ימין. זאת בעקבות כישלון השיחות בינו לבין יו”ר ‘כחול לבן’, חבר הכנסת בני גנץ, לקידום מתווה ממשלת האחדות.

“‏לצערי, אמש בשיחתנו סירב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן – קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה. ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבותו”.

כעת בשתי המפלגות ממתינים במתח להחלטה של אביגדור ליברמן, שישא הצהרה בשעה 13:00.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר לפיד,אשפה,שקרן,ג'ל דביק.
    20/11/2019 12:01
    פופטיץ
  1. ליברמן ? האיש נבל לא קטן.