נתניהו בולם ניסיונות לפתות ח”כים מהליכוד לערוק: לא יהיו פריימריז

נתניהו וחיים כץ סיכמו: "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות, ובעקבות פניות של ח"כים בליכוד - לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת" • המהלך נועד לבלום תכניות עריקה של ח"כים שחוששים כי לא ייבחרו בפריימריז הארצי
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 01:14

בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן הקואליציוני, והחשש בליכוד כי כחול לבן יצליחו לפתות ח”כים מהשורות האחרונות בליכוד לערוק – הוחלט בליכוד לבטל את הפריימריז במידה ויתקיימו בחירות שלישיות.

בימים האחרונים נפוצו שמועות כי שני ח”כים בליכוד שוקלים לערוק ולהעניק רוב לממשלת שמאל נגד בלוק הימין. במקרה כזה יהיו 53 מנדטים לגוש הימין מול 54 לגוש השמאל, תוך שחברי המשותפת יימנעו בהצבעה.

לפי הדיווחים, בכחול לבן הציעו לעורקים תפקידים משמעותיים, תוך שהם מדגישים כי בין כה בבחירות שלישיות הם ילכו הביתה, משום שלא יצליחו להיבחר בפריימריז הארצי.

מהליכוד נמסר הלילה: “לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות, ובעקבות פניות של ח”כים בליכוד, סיכמו יו”ר מרכז הליכוד ח”כ חיים כץ וראש הממשלה נתניהו, להביא הצעה משותפת שלא יתקיימו פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת”.

מוקדם יותר אמר נתניהו, לאחר הפגישה הכושלת עם בני גנץ: “לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה”.

נתניהו הוסיף: “גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת”.

בהודעה נאמר עוד כי ראש הממשלה “יעשה מחר מאמצים נוספים עם אביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות לאומית במטרה למנוע בחירות מיותרות או ממשלת מיעוט מסוכנת למדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות