ביהמ”ש דחה עתירת יועצי נתניהו: המשטרה תוכל לחפש בטלפונים שלהם

המשטרה תוכל לבצע חיפוש בטלפונים הניידים של ארבעת יועצי ראש הממשלה, החשודים במעורבות בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר • השופט: למשטרה היה חשד סביר לעבירה חמורה
חיים טוויל
כ"א חשון התש"פ / 19.11.2019 14:46

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בצהריים (שלישי) את הערעור שהגישו ארבעת יועצי ראש הממשלה – יונתן אוריך, עופר גולן, ישראל (שרוליק) איינהורן ויוסי שלום – נגד הצו שהתיר למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים הניידים שלהם.

בית המשפט הסכים להמתין עם ביצוע ההחלטה כדי לאפשר לסנגורים של יועצי ראש הממשלה להגיש בקשות ערעור לבית המשפט העליון.

בערעור טענו היועצים כי המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה, נוסף אליהם. עוד נאמר כי המשטרה הטיחה בנחקרים מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם.

כמו כן נכתב כי המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, ורק לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה.

ביחס לאירוע ‘הטרדת העד’ העומד במרכז החקירה נטען בערעור, כי המעשה בוצע במסגרת קמפיין הליכוד לבחירות האחרונות, יממה לאחר שפורסמו בחדשות ערוץ 12 תמלילים של חקירות פילבר.

אולם השופט אברהם הימן קבע שלא מצא טעות בהחלטות המשטרה, ולכן החליט לדחות את העתירה: “לא מצאתי טעות בהחלטה, ואם המקרה היה מגיע להכרעתי מלכתחילה – הייתי מחליט כך ובאותם הנימוקים”, כתב השופט. “מדובר בהליך חקירה. נמצא כי לפני החוקרים היה חשד סביר לביצוע עבירה, וחשד סביר כי בטלפונים הניידים קיים חומר חיוני לביצוע החקירה. המבחן הוא מבחן החשד הסביר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות