ליברמן: “הרשימה המשותפת לא רלוונטית” • מחלוקת בין גנץ ולפיד

יו"ר ישראל ביתנו: "הרשימה המשותפת לא רלוונטית, מדובר באנשים שמנסים להרוס את המדינה מבפנים, אבל יש עוד אפשרויות" • חילוקי דעות בכחול לבן: יעלון ולפיד מתנגדים לאחדות יחד עם נתניהו • פרשנית חדשות 12: "אופציית המיעוט לא היתה קיימת, והערב גם ליברמן מודה בזה"
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התש"פ / 13.11.2019 21:34

שעון החול של בני גנץ להקמת ממשלה הולך ואוזל: יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העניק הערב (רביעי) ראיון למהדורה המרכזית של חדשות 12 ושלל אפשרות של ממשלת מיעוט.

על הסיכוי להיכנס לממשלה עם הרשימה המשותפת אמר ליברמן, כי מבחינתו מדובר ב’גיס חמישי’ – “באנשים שמנסים להרוס את המדינה מבפנים ופועלים נגד האינטרסים שלה”.

ליברמן טען כי מבחינתו הם לא אופציה, אך יש עוד אפשרויות אחרות לממשלת מיעוט.

“תמיד יש פתרונות והדבר הכי גרוע שיכול לקרות אלו הם בחירות”, אמר והוסיף כי לטענתו בסופו של דבר הוויכוח סובב סביב השאלה – מי הראשון ברוטציה.

“לא יכול להיות שעל זה, ולא על דברים מהותיים”, הוסיף.

דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חדשות 12 ציינה כי “אופציית המיעוט לא הייתה קיימת מלכתחילה והערב גם ליברמן מודה בזה”.

יעלון  לא מוכן לכהן כשר בממשלה תחת נתניהו

היום נועדו ארבעת בכירי כחול לבן – בני גנץ, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה יעלון – לדיון בשאלת הקמתה של ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא, שבראשותה יעמוד בשלב ראשון יו”ר הליכוד בנימין נתניהו.

בחדשות 13 דווח, כי ח”כ יעלון הוא המתנגד המרכזי לישיבה בממשלה עם נתניהו בשל החשדות וכתבי האישום שהוא עלול לעמוד בפניהם. יעלון ציין כי לא יהיה מוכן לכהן כשר בממשלה כזו, אבל יתמוך בה אם יחליט גנץ ללכת בדרך זו.

גם ח”כ יאיר לפיד טרם הסיר את התנגדותו להקמת ממשלת אחדות במתווה המדובר.

הלילה עתיד לפיד לקיים פגישה בארבע עיניים עם יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ייתכן שכדי לתאם מהלכים משותפים עתידיים.

לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’,  קיימים ‏חילוקי דעות בתוך כחול לבן: האפשרות של ממשלת המיעוט ירדה כרגע מהפרק, כאשר משה יעלון וגבי אשכנזי מתנגדים לה בנחרצות. לצד זאת, הפערים בין גנץ ולפיד נראים היום גדולים מאוד.

תגובת הליכוד: “ליברמן וגנץ מסרבים לומר בבירור שהם לא יקימו ממשלת מיעוט בתמיכתכם של אחמד טיבי, איימן עודה וחבריהם תומכי הטרור, ושקיומה יהיה תלוי בהם. ממשלה כזאת היא סכנה למדינת ישראל וסטירת לחי לחיילי צה״ל שאותם איימן עודה ואחמד טיבי רוצים להעמיד לדין כ’פושעי מלחמה’. אסור שממשלת מיעוט מסוכנת כזאת תכהן אפילו יום אחד!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות