“אוייעב…אוהב. זה תפילה?” הגרב”צ מוצפי מתלוצץ מההברה בשטיבלאך • צפו

יוסף גרינבוים
|
ט"ו חשון התש"פ / 13.11.2019 14:49
הגאון רבי בן ציון מוצפי תקף בשיעורו השבועי בצורה בוטה את ההברה של תפילת החסידים בשטיבלאך • “איפה כתוב וי וי וי וי וי בסידור? ככה הוא שמע מסבא שלו, שהיה עם הארץ, נזכר באמצע התפילה שנגמר לו הוודקה בבית”

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הרבנים הספרדים, יצא בשיעורו השבועי בצורה בוטה נגד ההברה בתפילת החסידים בשטיבלאך.

“לך תנאם בכנסת… זה תפילה ככה? הוא מנגן לי ‘ולא תתורו’ ג’אחש, יש שם מקף (מנגן אחרת) וכן על זה הדרך. מה לעשות? הוא בא לנגן לי ‘נקדישך’. נ – נ- נ – נקדישך. נעשה ארבעה מילים בנקדישך לבד. גמרת? הוא לא התחיל עדיין. נ נ נ נ נעריצך. אם לא קמת בזמן ולא היית במניין הקבוע שלך אתה מסכן. אתה בא, הוא מתפלל לך ‘אמת ויציב ונכון וקיים נורא קהילת קל עליון וי וי וי וי וי …איפה כתוב וי וי וי וי וי בסידור? ככה הוא שמע מסבא שלו, שהיה עם הארץ, נזכר באמצע התפילה שנגמר לו הוודקה בבית אז עשה וי וי וי וי וי…”

עושה את הקדיש בהברת לשון הקודש: “ותו תו תו תו תו… אני לא מבין מה הוא מדבר, גוי לא תשמע לשונו. ‘אתה חוינען לאדם…’, אני לא יכול אפילו חצי מהמהירות שלו להגיד… פתאום ‘אויב עמו ישראל’. אויב? אוהב! מלך אוהב צדקה ומשפט! וכן על זה הדרך וואי ווואי.

“פעם שמעתי אחד קורא בתורה, יש שם בחומש שמות פרשת בא, ‘לא תותירו ממנו עד בוקר והנותר ממנו עד בוקר באש תשרפו’. ‘לא תותירו ממנו’ לא ממאייני. והנויסאר ממאייני עד בויקר תשרויפי. אשתו תשרוף אותו עד בוקר. בהבל פיה תעשה ככה הוא ישרף.

“אתה עומד משתומם, ריבון העולמים ואדוני האדונים. ואתה שואל אותו, הוא אומר 12 שבילים ברקיע, אתה לא יודע? יש לו שביל שלו. אמרתי לו, השאלה – השביל שלו, לאן הוא מגיע? זו הבעיה. שביל. כן. ה’ ישמור”.