המו”מ על האחדות: נתניהו יסכים להתפטר בתום שנת כהונה ראשונה?

לפי דיווח בחדשות 12, הליכוד הציע מתווה חדש ולפיו לאחר שנה שבה יעמוד בראשות הממשלה - יפנה נתניהו את מקומו • למרות זאת, יש עדיין שתי מחלוקות עיקריות בין שתי המפלגות
חרדים 10
י"ג חשון התש"פ / 11.11.2019 20:54

8 ימים לתום המנדט: הליכוד הציע מתווה חדש לממשלת אחדות, לפיו בנימין נתניהו יכהן כראש הממשלה במשך שנה אחת שבסיומה הוא יתפטר וגנץ יהפוך לראש הממשלה. כך דיווחה דפנה ליאל  בחדשות 12.

על פי המתווה, מדובר באותו מתווה-רוטציה לפיו נתניהו יהיה ראש ממשלה במשך שנה אחת מלאה – ואם ייפתח משפטו ייצא לנבצרות קודם לכן.

אחרי שנה נתניהו יתפטר וגנץ יהפוך לראש ממשלה במשך שנתיים.

לצורך כך,  ייעשו תיקוני חקיקה כדי להבטיח את מעמדם של נתניהו וגנץ לאורך התקופה כממלאי מקום ראש הממשלה, דבר שכיום לא מוסדר בחוק.

בנוסף, כך לפי ההצעה, כל צד ישלוט במינויי ובפיטוריי שרים ממפלגתו: החקיקה תקנה סמכות לכל אחד מהם לפטר את שריו שלו, כך שלא יווצר מצד שאחד מפטר את שריו של השני.

עם זאת, לפי הדיווח, יש עדיין שתי מחלוקות עיקריות בין שתי המפלגות: האחת, אין כיום דרך להבטיח בחוק את החלפת התפקידים כעבור שנה – כלומר אין דרך לחייב את ראש הממשלה הנכנס להתפטר בתאריך שננקב מראש.

השנייה, סוגיית החסינות – קו אדום של שתי המפלגות.

בליכוד אומרים שחסינות מוקנית לנתניהו כפי שהוא זכאי לייצוג משפטי.

בינתיים המשיכו הצדדים לשלוח חיצי ביקורת זה לעבר זה: ראש הממשלה  הזהיר אחר הצהריים מכוונתו של בני גנץ להקים ממשלת מיעוט שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה הערבית המשותפת – ותקף את המהלך בחריפות.

נתניהו: “ממשלה שתלויה במפלגות הערביות? תרדו מהרעיון המטורלל הזה”

“אני שואל אותך, בני גנץ: עם האנשים האלה אתה רוצה להקים ממשלה? ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי ואיימן עודה? זאת סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה״ל, הלוחמים שאתה ואני שלחנו לקרב. זה פשוט לא יאומן”, אמר נתניהו.

סיעת כחול לבן הגיבה לדברי נתניהו בהודעה מטעמה: “נתניהו, איננו זקוקים ממך לשיעור בפטריוטיות ובאהבת העם והארץ. אזרחי ישראל לא יסלחו לך אם תגרור אותנו לבחירות נוספות, יקרות ומיותרות בשל מצבך המשפטי”.

אחד מראשי כחול לבן, ח”כ יאיר לפיד הוסיף: “אתה באמת רוצה לדבר על ‘סטירת לחי לחיילי צה”ל’? כל כך הרבה סטירות לחי קיבלו ממך חיילי צה״ל שאיבדת את הזכות לדבר בשמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות