בעקבות חשיפת חרדים 10: הצעת חוק נגד ‘השוד’ בחניוני בית החולים

אריה ריבקינד
|
י"ג חשון התש"פ / 11.11.2019 19:24
חוזר מנכ”ל משרד הבריאות קובע שבבתי החולים עלות החניה לא תעלה על 20 שקלים ליום, אבל בתי חולים עוברים על החוק וגובים סכומים לא הגיוניים מחולים ובני משפחותיהם • אחרי חשיפת חרדים 10 – ח”כ עומר ינקלביץ הולכת לעשות סדר

בעקבות חשיפת חרדים 10: בדברים שנשאה היום (שני) חברת הכנסת עומר ינקלביץ’ מ’כחול לבן’ במליאת הכנסת, במסגרת ‘נאומים בני דקה’, היא יצאה נגד הגביה המופרזת בחניוני בתי החולים  – והודיעה כי הגישה הבוקר הצעת חוק שתקבע כי שרי הבריאות והתחבורה יגבילו את הסכומים המרביים הנגבים בעבור חניה בחניוני בתי החולים.

אשפוז ברמב”ם? שהמשפחה תכין ארנק עם הרבה כסף רק עבור חניה

“חוזר מנכ”ל משרד הבריאות שפורסם בשנת 2017 קובע שבבתי החולים עלות החניה לא תעלה על 20 שקלים ליום”, אמר חברת הכנסת. “למרות זאת, בתי חולים עוברים על התקנות וגובים סכומים מופרזים מחולים ובני משפחותיהם.

“השבוע פורסם על בני משפחות שבאו לבקר את יקיריהם בבית החולים רמב”ם בחיפה, ונדרשו לשלם בסוף היום 117 שקלים, פי שישה מהמותר על פי חוזר מנכ”ל משרד הבריאות.

“בבית החולים איכילוב גבו 56 שקלים עבור חנייה, ובבתי חולים נוספים מדובר במעשה שבכל יום.

“לא יעלה על הדעת שחולים ובני משפחותיהם נאלצים להוציא סכומי עתק עבור דבר כל כך בסיסי כמו חניה בבית החולים. הגשתי הבוקר הצעת חוק שתקבע כי ששרי הבריאות והתחבורה יגבילו את הסכומים המרביים הנגבים בעבור חניה בחניוני בתי החולים. המחיר המרבי לא יעלה על חמישה עשר שקלים עבור שעת חניה ועד 40 שקלים עבור יום חניה.

“אני מקווה שהחוק יעבור ובכך יסתיים המצב הזה שבו משפחות צריכות לשלם כאלה סכומים כדי לעמוד לצד יקיריהם בשעתם הקשה”.