נתניהו: ממשלה שתלויה במפלגות ערביות? תרדו מהרעיון המטורלל

ראש הממשלה מזהיר מכוונת גנץ להקים ממשלת מיעוט שתיתמך על ידי הח"כים הערבים • "זאת סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה״ל, הלוחמים שאתה ואני שלחנו לקרב. זה פשוט לא יאומן" • ומה האולטימטום של ליברמן? "לפסול אנשים שחובשים כיפות שחורות וכיפות סרוגות"
חרדים 10
י"ג חשון התש"פ / 11.11.2019 18:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר אחר הצהריים (שני), בוועידת החינוך הנערכת בבנייני האומה בירושלים, מכוונתו של בני גנץ להקים ממשלת מיעוט שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה הערבית המשותפת.

“אומרים שצריך להקים ממשלת מיעוט של השמאל אפילו בתמיכת המפלגות הערביות שתומכות בטרור ולא תומכות במדינה”, אמר נתניהו.

הוא הדגיש: ”יש ממשלה אחת שחייבים להקים וזו ממשלת אחדות לאומית רחבה. ויש ממשלה אחרת שאסור להקים – ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה במפלגות הערביות. ממשלה שתהיה תלויה במפלגות הערביות היא סכנה לביטחון ישראל”.

לדבריו, ממשלה כזו לא צריכה לקום גם לזמן מוגבל. “אל תגידו לי שזו תהיה ממשלת מעבר שלושה חודשים. אסור שהממשלה הזו תפעל אפילו יום אחד”.

נתניהו פנה ליו”ר כחול לבן בני גנץ: “בני, אתה היית רמטכ״ל במבצע צוק איתן. אנחנו ניהלנו יחד את המבצע הזה. שלחנו לוחמים אל הקרב. אתה זוכר מה עשה אחמד טיבי במהלך מבצע צוק איתן? אחמד טיבי קרא מעל בימת הכנסת בשמות המחבלים שחוסלו בעזה. הוא אמר שצה״ל מבצע פשעי מלחמה.

“סיעת רע״מ תע״ל מהרשימה המשותפת דרשה במהלך מבצע צוק איתן לפתוח בחקירה נגדי ונגד הרמטכ״ל בני גנץ. במכתב ליועץ המשפטי הם כתבו שנדרשת חקירה ‘בגין ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן’. בסרטון תעמולת בחירות של הרשימה המשותפת נאמר: ‘גנץ, ידיך מגואלות בדם ילדי עזה’.

נתניהו פנה ליו”ר כחול לבן: “אני שואל אותך, בני גנץ: עם האנשים האלה אתה רוצה להקים ממשלה? ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי ואיימן עודה? זאת סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה״ל, הלוחמים שאתה ואני שלחנו לקרב. זה פשוט לא יאומן”.

הוא הוסיף: “תרדו מהרעיון המטורלל הזה – להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתלויה באחמד טיבי ואיימן עודה וחברי הרשימה המשותפת שתומכים בטרור ולא מכירים בכלל בזכות קיומה של מדינת ישראל”.

ראש הממשלה התייחס גם להתנהלותו של אביגדור ליברמן: “תפסיקו כבר עם הפסילות האלה. צריך להגיד את זה לאביגדור ליברמן שמתמרן כל כך בקושי איך להסביר שהוא הולך להצדיק את הקמת הממשלה הזאת שתלויה במה שהוא עצמו הגדיר כ’גיס חמישי, אנשים שלא ראויים להיות בכנסת אלא ברמאללה’. ככה הוא הגדיר אותם. הוא מתמרן בכל מיני אולטימטומים – ומה האולטימטום שאנחנו אמורים לקבל על עצמנו ובני גנץ אמור לקבל? פוסלים אנשים שחובשים כיפות שחורות וכיפות סרוגות, אבל הולכים יחד לממשלה שתהיה תלויה בחברי הכנסת האלה שהם שונאי ישראל. זה פשוט לא יאומן”.

על ההשתלחות נגדו בטקסים לזכר יצחק רבין – אמר: “אני מתייחס בחרדת קודש לפיקדון שניתן לי – הנהגת המדינה. בעשור האחרון הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה. זה לא שאין עוד בעיות או אתגרים – אבל טוב לחיות במדינת ישראל.

“לכן, כל כך מקוממת, האמירה ההזויה שהכל רע, תקוע וישראל קורסת. שמעתי את זה רק אתמול באזכרה לזכר יצחק רבין שנוצלה בצורה בוטה לתעמולה. בתשובה לטענת השווא על הקריסה הצגתי בכנסת נתונים חותכים וברורים על כך שרוב אזרחי ישראל אומרים שטוב לחיות בארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מתווה
    13/11/2019 16:05
    אין אחדות
  1. לך להה היחידים שלא מבינים שהולכת להיות ממשלת מיעוט אלה אתם. רק שבמקום חארדים יהיו בה ערבים.