‘בוטה ומביש’: השמאל ניצל טקסי האזכרה לרבין כדי להשתלח בביבי

ביקורת על יושבי הראש של כחול לבן והעבודה-גשר שניצלו את ישיבת הזיכרון ליצחק רבין ז"ל בכנסת למתקפה אישית • פרץ: "אל תאחז בקרנות המזבח" • גנץ: "לא תוכל להוביל ממשלה אם וכאשר יוגש נגדך אישום" • הליכוד: "נאומו המשתלח מוכיח שהוא רוצה ממשלה בתמיכת הערבים"
אריה ריבקינד
י"ב חשון התש"פ / 10.11.2019 18:27

ח”כ בני גנץ, יו”ר כחול לבן’ וח”כ עמיר פרץ, יו”ר מפלגת העבודה-גשר ניצלו את ישיבת הזיכרון ליצחק רבין ז”ל בכנסת – כדי לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גנץ אמר בישיבה: “מעולם לא חשבתי שפעולות חשאיות יגיעו לקדמת הבמה. חשבתי שביטחון הינו נושא שמצליח להישאר מעל לפוליטיקה. ההתנהלות הפוליטית מכתיבה את שיקולי הביטחון”.

הוא הוסיף ואמר כי תחת כתב אישום לא ראוי שינהיג את הממשלה הבאה. “ברמה המוסרית והאתית וגם ברמה הפרקטית, לא תוכל להוביל ממשלה אם וכאשר יוגש נגדך כתב אישום”.

יו”ר העבודה גשר, ח”כ עמיר פרץ, תקף את נתניהו: “אדוני ראש הממשלה, אני יכול להבין את מצבך המסובך שמאלץ אותך לנקוט בפעולות הגנה כל יום מחדש. בתחילה החתמת את חברי סיעת הליכוד, אח”כ בנית בלוק, ועכשיו מינית שר ביטחון חדש במיומנות של רב בנאי פוליטי. כדאי שתתחיל להשלים כי הגיעה השעה לשקול יציאה מהבית. אין טעם להמשיך להחזיק במצב של חוסר ודאות את נאמנייך ואת העם כולו”.

הוא הוסיף: “היום, אתה נאחז בשררה בכל כוחך, והעם והמדינה משלמים מחיר יקר. ואני פונה אליך, אדוני ראש הממשלה: אל תאחז בקרנות המזבח. אל תהפוך את בלפור למצדה פוליטית”.

פרץ הוסיף ותקף בנאומו בכנסת: “אדוני ראש הממשלה, הייתי מצפה שתעמוד להגן על הדמוקרטיה אך לצערי זה לא המצב. עוצמת המאבק בשומרי הסף מחרישת אזניים עד שאזרחינו לא יודעים למי להאמין. ההסתה שוב מרימה את ראשה והשאלה האם נצליח למנוע את הרצח הבא”.

פרץ הדגיש: “איש לא מטיל ספק בכישוריך. השאלה היא מה עושה מנהיג עם היכולות האלו?”

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת חריפה על השניים.

“מה ששמענו כאן ובהר הרצל זה בעצם פריצת הממלכתיות והפיכת ישיבה פוליטית חסרת מעצורים. אני מודה לבני גנץ ועמיר פרץ שכל כך דואגים לעתידי. אתם התייחסתם למצב הדמוקרטיה הישראלית ואני אמרתי ששורש המדוקרטיה הוא ויכוח”.

גם שר החוץ ישראל כ”ץ תקף את בני גנץ שלדבריו “גלש למתקפות פוליטיות חריפות נגד ראש הממשלה נתניהו” – במהלך טקס האזכרה בכנסת.

“ניצול טקס זיכרון להשתלחויות אישיות ובוטות הוא מעשה פסול ומביש שראוי לכל גינוי”, אמר כ”ץ.

בליכוד מגיבים למתקפה של יו”ר כחול לבן, בני גנץ, נגד ראש הממשלה: “נאומו המשתלח של גנץ מוכיח שהוא רוצה ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, ולא ממשלת אחדות”.

שר החינוך הרב רפי פרץ הגיב להשתלחויות של חברי הכנסת בני גנץ ועמיר פרץ בראש הממשלה: “מצער אותי שדווקא באזכרה הממלכתית לרצח רבין בחרו שוב להעמיק את השסע, ולהפוך את האזכרה לפוליטית. עם ישראל רוצה יום אחד להתייחד עם זכרו בלי לערב עמדות ודעות פוליטיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות