סקר מדד השלום בדק: איזו ממשלה הישראלים היו רוצים שבני גנץ יקים?

חרדים 10
|
י"א חשון התש"פ / 09.11.2019 21:15
מסקר ‘מדד השלום’ שנערך על ידי פרופ’ אפי יער וד”ר נמרוד רוזלר מאוניברסיטת תל אביב ומכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע – עבור התוכנית ‘פגוש את העיתונות’ עולה, כי רוב הישראלים רוצים שגנץ יצליח להקים ממשלה בזמן שנותר לו, ואחוזי התמיכה הגבוהים ביותר – בממשלה עם הליכוד, נתניהו והחרדים. 54% מהנשאלים ענו כי הם רוצים שגנץ

מסקר ‘מדד השלום’ שנערך על ידי פרופ’ אפי יער וד”ר נמרוד רוזלר מאוניברסיטת תל אביב ומכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע – עבור התוכנית ‘פגוש את העיתונות’ עולה, כי רוב הישראלים רוצים שגנץ יצליח להקים ממשלה בזמן שנותר לו, ואחוזי התמיכה הגבוהים ביותר – בממשלה עם הליכוד, נתניהו והחרדים.

54% מהנשאלים ענו כי הם רוצים שגנץ יצליח להקים ממשלה בזמן הקצוב שנותר לו. 30.2% אינם רוצים בכך ו-15% לא ידעו להשיב על השאלה.

כאשר נשאלו איזו ממשלה היו רוצים שגנץ ירכיב – הקולות התפלגו בין האפשרויות הרבות:

29.1% – הנתון הגבוה ביותר – תומכים בממשלה עם הליכוד בראשות נתניהו והחרדים.

20.3% תומכים בממשלה עם הליכוד ללא נתניהו וללא החרדים.

19% בממשלה עם המרכז-שמאל וליברמן שנתמכת מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת

17.9% בממשלה עם הליכוד ונתניהו ללא חרדים.

רק 3.2% תומכים בממשלה עם הליכוד ללא נתניהו ועם החרדים ו-10.5% השיבו “אחר”.

עוד נשאלו  המשתתפים בסקר: “במידה שיתקיים סבב שלישי של בחירות, האם תצביע למפלגה עבורה הצבעת בבחירות האחרונות או למפלגה אחרת?”.

67.9% השיבו שיצביעו לאותה מפלגה, 6.6% אמרו שיצביעו למפלגה אחרת באותו הגוש, ו-2.4% אמרו שיעברו לגוש הנגדי.

12.1% ענו שלא יצביעו אם יהיו בחירות שלישיות בתוך שנה ו-11.1% עדיין לא יודעים.

כאשר נשאלו המרואיינים בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני – ענו 60.9% כי הם בעד ניהול משא ומתן לשלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. 31.7% התנגדו ו-7.4% השיבו כי אינם יודעים.

עם זאת, כאשר נשאלו אם הם תומכים בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל, הושג רוב למתנגדים – 48.7% לעומת 43.8%. 7.4% – ענו כי אינם יודעים.‎

בסקר השתתפו 600 מרואיינים.