ליברמן שיגר איום: מי שלא יתפשר, אני אתמוך בצד השני

יו"ר ישראל ביתנו הצהיר: בכוונתי לדרוש מנתניהו וגנץ להקים ממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא "עם כל הפסיקים והנבצרות" - וללא בלוק הימין • 'קבר' את חוק הבחירה ישירה לראשות הממשלה בשלב הנוכחי: "אי אפשר לעשות את זה בשלוף. אי אפשר לשנות תוך כדי המשחק את כל החוקים"
אריה ריבקינד
י"א חשון התש"פ / 09.11.2019 20:29

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ  אביגדור ליברמן, אמר הערב (מוצאי שבת) בראיון שהעניק  באולפן ‘חדשות סוף השבוע’ של חדשות 12 כי הוא מתכוון לפנות השבוע לראשי כחול לבן והליכוד – בני גנץ ובנימין נתניהו, ולבקש מכל אחד מהם להתפשר על מנת למנוע בחירות שלישיות.

ליברמן הציג במהלך הריאיון את שתי ההחלטות שנדרשות מנתניהו וגנץ: “גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא כולל הנבצרות ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו”.

יו”ר ישראל ביתנו הוסיף:  “אני מצפה ששני האישים יקבלו החלטות נכונות. אני מתכוון לפנות לשניהם ולבקש פגישה השבוע. מי שיקבל החלטה לא נכונה – אנחנו בישראל ביתנו נסיק את המסקנות. מי שיקבל החלטה לא נכונה – אנחנו נתמוך בצד השני”.

עוד הצהיר: “יש פה החלטה אחת של גנץ – לקבל את מתווה הנשיא עם כל הפסיקים והנבצרות והחלטה של נתניהו להיפרד ולהיכנס לממשלת 65. תגבשו קווי יסוד, תגבשו תקציב”.

כמו כן טען, כי התפקיד של מפלגתו הוא להקים ממשלת אחדות לאומית ליברלית: “הדבר הכי חשוב מבחינת מדינת ישראל כרגע זה למנוע בחירות סיבוב שלישי ולהקים ממשלת אחדות. אני מאמין ששני האישים הם גם אחראיים וגם רוצים בטובתה של מדינת ישראל”.

על מינוי בנט אמר: “לא הופתעתי מהמינוי של בנט. אני מאחל הצלחה לבנט אבל האתגר האמיתי שעומד בלפני ישראל זה לא איך למנות שר כזה או אחר אלא איך להקים ממשלת אחדות לאומית, איך לחסוך ממדינת ישראל מערכת בחירות שלישית”.

על ההצעה לקיים בחירה ישירה אמר: “אני תומך נלהב של הבחירה הישירה. צריך גם להכניס הרבה שינויים כי ראינו שזה לא עבד בקדנציה של נתניהו ושל ברק. איך מונעים סיפור של חוסר רוב פרלמנטרי – אם מישהו יהיה ראש ממשלה ואין לו רוב? אני בעד לתת לראש הממשלה אופציה להקים ממשלת מומחים שלא תזדקק לאישור הכנסת. זה רציני מדי ואי אפשר לעשות את זה בשלוף. אי אפשר לשנות תוך כדי המשחק את כל החוקים. זה יחכה לקדנציה הבאה, לכנסת הבאה”.

ליברמן הסביר: “אנחנו מהתחלה אמרנו שאנחנו לא הולכים על שום דבר שנוי במחלוקת בתקופת מעבר. עם כל האהבה שלי לחוק הבחירה הישירה, הוא דורש הרבה מאוד עבודה והשלמה. כרגע אין שום סיכוי שנתמוך בחוק הזה ולא בחוק אחר”.

עוד טען ליברמן כי אף אזרח בישראל לא רוצה בחירות: “כולם מבינים שזה חוסר אחריות לגרור את המדינה לסיבוב שלישי שלא ישנה שום דבר”.

בכירים בליכוד הגיבו לדברי ליברמן: “הוא לא חידש דבר ובנתיים היחידי שלא מוותר על כלום זה איווט. נתניהו לא יפרד מגוש ה-55”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות