המשטרה פתחה בחקירה נגד הרב ברלנד ובכירים ב’שובו בנים’

חודשיים לאחר שבתה של נורית בן משה, חברת קהילת 'שובו בנים', נפטרה מסרטן, הגישה נורית תלונה במשטרה נגד הרב אליעזר ברלנד, שהמליץ לבתה שלא לקבל טיפול רפואי • נורית: 'הכוונה שלי היא שברלנד ישלם את מה שהוא צריך לשלם. אני פה כדי שאף אמא לא תסבול כמו שאני סבלתי'
חרדים 10
ט' חשון התש"פ / 07.11.2019 21:23

בעקבות התחקיר של אריאלה שטרנבך בחדשות 13: חודשיים לאחר שבתה, חברת קהילת ‘שובו בנים’ של הרב אליעזר ברלנד, נפטרה ממחלת הסרטן – הגישה היום (חמישי) נורית בן משה תלונה במשטרה נגד הרב אליעזר ברלנד, שהמליץ לבתה שלא לקבל טיפול רפואי, אלא להסתמך על ברכתו.

התלונה הוגשה בטענה שהרב ברלנד סייע בכך להמתת בתה.

“אני כאן כדי להגיש תלונה נגדו על המעשים שהוא עשה”, הסבירה נורית בפתח תחנת המשטרה, “כל הכוונה שלי היא שברלנד ישלם את מה שהוא צריך לשלם – ואת זה המשטרה תחליט”.

נורית הוסיפה:  “אני פה כדי שאף אמא לא תסבול כמו שאני סבלתי, ובשביל שהוא ישלם על מה שהוא עשה – והוא עשה”.

לפי דיווח בחדשות 13, “חקירת המשטרה תתמקד גם בניסיון לאסוף ראיות מתוך הכת של ברלנד, קהילה סגורה וקיצונית שספק אם חבריה ישתפו פעולה עם החוקרים”.

בחדשות 13 צוין, כי אם בעתיד יוזמן הרב ברלנד בעצמו לחקירה, זה לא יהיה המפגש הראשון שלו עם החוקרים. שכן, הוא כבר נחקר והורשע בעבר בעבירות של מעשים חמורים בחסידות שלו ואף ישב בכלא.

התחקיר המטלטל של אריאלה שטרנבך חשף את ‘תעשיית פדיון הנפש’ של מנהיג ‘שובו בנים’, המבטיח להסיר מחלות ולרפא חולים סופניים, ובתמורה גובה מהם סכומי עתק.

“לומר לאדם חולה סרטן לוותר על כל כספו ולהימנע מטיפול רפואי בלי כל הסמכה רפואית – סיכון לא סביר”, אמר פרופסור גבריאל הלוי מהקריה האקדמית אונו.

לדבריו, “הסיכון הלא סביר הזה גרם למותה וזו עבירת הריגה”.

לחרדים 10 נודע, כי חקירת המשטרה תתמקד גם בבכירים בקהילת ‘שובו בנים’, החשודים בשיתוף פעולה במעשים הפליליים.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך לעצור את חילול שם שמים
    08/11/2019 03:52
    טוב מאוד
  1. נורא

  2. חבל להגיב לחלאות שכמותכם אולי כדאי להכנס לעובי הקורה ורק לאחר מכן לדון לכף חובה בושה וחרפה לכם.
    09/11/2019 19:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מה עם כל אותם אנשים שניצלו וחזרו לעצמם לאחר שקיבלו את ברכתו של הרב, אתם בכלל יודעים מי זה הרב ברלנד אתם ניזונים רק מתוך הלינץ’ שעושים לו בתשקורת ובכל מקום בדיוק כמו שעושים לראש הממשלה בתשקורת עוד אתם תרדפו אחרי הרב ברלנד ותבקשו את סליחתו רק שזה לא יהיה מאוחר עבורכם כותבת אחת שלא קשורה בכלל לקהילה של הרב, ודרך אגב הלואי שלאלה שכותבים על האנשים בקהילה שהיא קהילה סגורה וקיצונית שיהיו ברמת המשכל שלהם ובמקצועות החופשיים שהם עובדים בהם.

    • מימי   10/11/2019 01:46

      מדומין גדול

  4. התגובה ל"תחקיר", תגובת הבעל
    10/11/2019 07:59
    אוהב את הרב מכל הלב