‘מעדני מיקי’ בהכשר ‘רבני בני ברק’ פושטת רגל בגלל חובות

'מעדני מיקי', המעסיקה 230 עובדים בשני מפעלים, חייבת 46 מיליון שקל ואינה יכולה לשלם את המשכורת הקרובה של העובדים • שלושה בנקים הגישו לבית המשפט, בהסכמת החברה, בקשה למינוי כונסי נכסים • פשיטת הרגל של החברה מהווה מכה להכשר המשותף של רבני בני ברק
חרדים 10
ט' חשון התש"פ / 07.11.2019 17:06

חברת ‘מעדני מיקי’, שמוצריה נמכרו גם בשוק החרדי, הגיעה לסוף דרכה: בהסכמת החברה, הגישו היום (חמישי) הנושים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למינוי כונסי נכסים.

לפי דיווח של אפרת נוימן ועדי דברת-מזריץ באתר ‘דה מרקר’, החברה שצברה בשנים האחרונות הפסדים כבדים, נקלעה לחובות ולקשיים והיא נמצאת בפועל בחדלות פירעון.

מעדני מיקי נוסדה בשנת 1992 כהמשך לעסק משפחתי שנוסד ב-1939, והיא עוסקת בייצור ושיווק של סלטים מוכנים ומוצרי מזון אחרים לרשתות השיווק והצרכניות השונות ברחבי הארץ.

החברה מעסיקה כ-230 עובדים בשני מפעלים.

החברה, בבעלות משפחת קאופטייל המנוהלת על האחים משה וארי קאופטייל, היא אחד מהשחקנים המובילים בשוק הסלטים שנשלט על ידי ‘אחלה’ של שטראוס ו’צבר’ של אסם.

כתב חרדים 10 מציין, כי פשיטת הרגל של החברה מהווה מכה קשה להכשר ‘הרב לנדא’ – ההכשר המשותף של רבני בני ברק, הגאון רבי יצחק אייזיק לנדאו והגאון רבי שבח רוזנבלט.

שכן, כעת מצטמצמת הפעילות  של הכשר ‘הרב לנדא’ בשוק הסלטים, לעומת הפעילות של ‘שטראוס’ בהכשר ‘שארית ישראל’, וסלטי ‘צבר’ בהכשר בד”צ ‘העדה החרדית’.

לפי הדיווח ב’דה מרקר’, הנושים של החברה – בנק לאומי, הפועלים ואגוד – כותבים בבקשה כי נמסר להם על ידי נציגי החברה כי היא אינה יכולה לעמוד בתשלום הקרוב של משכורות העובדים, בסך כ-1.9 מיליון שקל וכן בהתחייבויות לשאר הנושים.

סך החובות לנושים המובטחים מוערך בכ-26 מיליון שקל, בנוסף לחובות של כ-20 מיליון שקל לספקים ונושים אחרים.

בבקשה נכתב עוד כי בתוך מספר ימים, החברה צפויה להגיע למצב של החזרת שיקים וקריסה מוחלטת שלא תאפשר לה לתפקד כעסק חי.

לפי הדיווח באתר הכלכלי, הם מבקשים למנות את עורכי הדין אלון קזיוף, ארז חבר ויניב אזרן לכונסי נכסים שינהלו את החברה וישמרו עליה כעסק חי, יעצרו את הדימום הפיננסי וינסו למכור אותה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    את אף אחד לא מעניין ההכשר הזה
    07/11/2019 20:33
    שפוי
  1. מי שרוצה הידורי כשרות פונה לעדה החרדית מי שרוצה סטריליזציה פונה לרב רובין מי שרוצה הכשר מיפלגתי פונה לקהילות ומי שרוצה זול פונה לחוג חתם סופר כך שאת אף אחד לא מעניין ההכשר הזה זה לא לפה ולא לשם נישט אהער און נישט אהין