מדינת חלם: הותר לפרסם שיש צו איסור פרסום בפרשת עדות חפץ

ארגון לביא עתר לבית משפט בבקשה להסיר את צו איסור פרסום על פרשיית חפץ • הפרקליטות הסכימה לפרסם את עצם קיום הצו, אך פרטיו נותרו חסויים • עו"ד יצחק בם: "ניסיונותיהם הפתטיים להעלים את הפרשה מעיני הציבור. עברו הימים שבהם קבעו הפוליטרוקים לאיזה מידע ייחשף הציבור"
חיים טוויל
ט' חשון התש"פ / 07.11.2019 11:00

ארגון לביא לזכויות אדם ומינהל פנה אתמול (רביעי) לבית משפט השלום בת”א בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום על פרשת העדות של עד המדינה ניר חפץ.

בתגובה לבקשה, אשר הוגשה על ידי אמיר טבנקין מפרקליטות מחוז ת”א, הסכימה המדינה לפרסומו של עצם קיום הצו, אך עדיין עומדת על צו איסור הפרסום.

בית המשפט קבע דיון ליום ראשון הקרוב, ובכוונת הפרקליטות לבקש את הארכת הצו.

בבקשה המנומקת שהוגשה על ידי עו”ד יצחק בם נטען: “קיים אינטרס ציבורי משמעותי לחשוף את מהלכי החקירה הפסולים שנקטו חוקרי לה”ב 433 ואשר מטילים צל של מגמתיות על אחת החקירות המשמעותיות ביותר מבחינה פוליטית שניהלה המשטרה אי פעם”.

עוד נכתב בבקשה: “צו איסור הפרסום נתבקש בחוסר תום לב מצד לה”ב 433 והוא לא נועד להגן על פרטיותו של מר חפץ, אלא למנוע דיון ציבורי במהלך חקירה פסול שנקטו החוקרים”.

צו איסור הפרסום הוצא לבקשת המשטרה לאחר שעמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, פנה בשאילתא לדובר המשטרה.

מארגון לביא המיוצג על ידי עו”ד בם נמסר: “להתנהלותן השערורייתית של פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל בפרשה זו אין אח ורע, תחילתה במסכת לחצים בלתי אנושית שעבר חשוד על מנת להופכו לעד מדינה, המשכה בהעלמת מידע קריטי מהיועמ”ש בתיק בעל משמעויות פוליטיות עצומות, וכעת בניסיונותיהם הפתטיים של הפרקליטות ומשטרת ישראל להעלים את הפרשה מעיני הציבור. עברו הימים שבהם קבעו הפוליטרוקים לאיזה מידע ייחשף הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות