בנט: בבחירות הקרובות הערבים ינהרו לקלפיות – המשחק ישתנה

שר החינוך לשעבר בנט טען בערוץ פודקאסט חדש שהשיק, כי בחירות שלישיות הינן כמעט בלתי נמנעות, "אלא אם כן ליברמן ירד מהעץ" • הערבים לדבריו, מרוצים מהטיפול האזרחי של נציגיהם בכנסת, והם יצביעו בשיעורים גבוהים • על רה"מ נתניהו: "אנחנו לא חברים טובים ולא כלום"
קובי פינדרוס
ח' חשון התש"פ / 06.11.2019 13:47

“הערבים יצביעו בהמוניהם בבחירות הבאות, זה אירוע ‘משנה משחק”, כך טען היום [רביעי] יו”ר הימין החדש נפתלי בנט, בערוץ פודקאסט חדש שהשיק תחת השם “בגובה העיניים”.

לדברי שר החינוך לשעבר, בבחירות שלישיות יש חשש אמיתי לעליית שלטון השמאל והעלייה בשיעור ההצבעה בקרב ערביי ישראל: “לגבי הימין אני מאוד פסימי, אני חושב שהליכה לבחירות כרגע תסמן מכה מאוד גדולה עם סיכון גדול לעליית שלטון השמאל.

“הסיפור הגדול של הבחירות הוא הערבים, יש כאן אירוע מגה אסטרטגי – ערביי ישראל רואים כרגע את נציגיהם בכנסת מייצגים אותם יותר בעניינים האזרחיים, פחות עניינים לאומניים … הם מאוד מתלהבים מזה. כשר החינוך דאגתי בוודאי לתת להם את הכלים להצליח בחברה הישראלית, אבל כניתוח פוליטי אני צופה עלייה דרמטית בהיקף ההשתתפות של ערבים בבחירות הבאות שתהיינה במרץ. כוחם יזנק, מ-13 ל-15/16 מנדטים, זה Game changer. גנץ יוכל להקים ממשלת כחול לבן-שמאל-ערבים עם יותר מ-61 מנדטים. אנחנו צריכים להימנע מבחירות בכל מחיר״.

לדעתו של בנט, בחירות שלישיות הינן כמעט בלתי נמנעות: “שבוע שעבר הבנתי שהגענו למבוי סתום, להערכתי בסבירות מאוד מאוד גבוהה הולכים לבחירות, אלא אם ליברמן יירד מהעץ”.

במהלך דבריו התייחס בנט גם לסרובו להתמנות לשר וטען כי הוא נובע מאי היכולת להותיר חותם במשרד בתקופה קצרה עד להרכבת ממשלה או הליכה לבחירות.

על יחסיו עם נתניהו אמר: “אנחנו לא חברים טובים ולא כלום, מה שקרה זה שאחרי הבחירות הבנתי שהתוצאות הפוליטיות לא טובות, ואמרתי לנתניהו: ‘אני לרשותך כדי להקים ממשלה’. מאז אני מתרוצץ בין שני הצדדים כדי לנסות להביא לממשלת אחדות”.

על הצעת דרעי לבחירה ישירה אמר בנט: “אני חושב שלנתניהו יש יותר סיכוי לנצח בבחירות כאלה, וזה יוציא אותנו מהפלונטר. כל זה חד פעמי בהוראת שעה, לא באופן קבוע. נטייתי הבסיסית היא בעד, צריך עוד ללמוד את זה, אבל בגדול זו הצעה יצירתית מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות