“לא לבצע התקשרויות” I חשיפת חרדים 10: המכתב של החשב הכללי שיפגע בישיבות

אם לא יאושר התקציב עד ל-1 בינואר 2020, המדינה תעבור לתפקד על בסיס תקציב חודשי • במכתב לכל החשבים במשרדי הממשלה - הנחשף בחרדים 10 - הודיע החשב הכללי: "הימנעות מביצוע התקשרויות חדשות בעלות השפעה על ההוצאות בשנת 2020" • ומי ייפגע?
אריה ריבקינד
ל' תשרי התש"פ / 28.10.2019 23:46

החל מ-1 בינואר 2020 תפעל מדינת ישראל ללא תקציב מדינה מאושר.

האפשרות הזו הופכת בימים האחרונים לעובדה כמעט מוגמרת, לאור הפלונטר הפוליטי. שכן, גם אם יתרחש נס, ותוקם ממשלה בתוך מספר ימים, האפשרות שהתקציב לשנת 2020 יאושר עד ל-1 בינואר הוא בלתי-ריאלי.

נכון להיום המדינה מתנהלת לפי תקציב 2019, שאושר בכנסת בתחילת 2018. אבל החל מ-1 בינואר ועד לאישור תקציב חדש בכנסת יהיה זה החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, האיש שינהל את כל ההוצאות התקציביות של הממשלה, ללא פיקוח של הכנסת או הממשלה.

במכתב ששיגר היום (שני) חזקיהו לכל חשבי משרדי הממשלה, תחת הכותרת “הימנעות מביצוע התקשרויות חדשות בעלות השפעה על ההוצאות בשנת 2020” – ומתפרסם לראשונה בחרדים 10 –  הוא כותב, כי “בשלב זה לא ניתן להעריך באיזה שלב של השנה יאושר תקציב המדינה, ובהתאם, כמה זמן תידרש המדינה לפעול תחת תקציב המשכי זה”.

בהמשך הוא מבהיר כי “על מנת שלא לקבוע ‘עובדות בשטח’ אשר יקשו על יישום הוראות החוק בשנת 2020, עד לסוף שנת התקציב 2019 על חשבי משרדי הממשלה לפעול לפי ההוראות הבאות”.

במכתבו מונה חזקיהו ארבע הנחיות כלליות, ומוסיף: “הנחיות לגבי  ההתנהלות התקציבית במהלך שנת 2020 יפורסמו בנפרד בשבועות הקרובים”.

יצוין, כי כאשר מופעל תקציב המשכי, לא ניתן להאריך את תוקפם של תקציבים זמניים ויש צורך באישור ועדות חריגים לכל התקשרות בחוזה חדש או חידוש של חוזה קיים.

המשמעות היא שכל מי שנהנה מהגדלת קצבאות הנכות, סבסוד הצהרונים, או מתקציבי הישיבות  – שתוקפם פג בסוף 2019 ולא יוארך לתוך 2020, לפחות עד להקמת ממשלה חדשה – ייפגעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות