איש העסקים החרדי מוכר את כל 26% מניות ‘שופרסל’ שיש בבעלותו

לפי דיווח ב'כלכליסט', דסק"ש שבשליטת איש העסקים אדוארדו אלשטיין מנהלת, מתחת לרדאר, מגעים מתקדמים למכירת יתרת ה־26% שבידיה לגופים מוסדיים - באמצעות בנק השקעות ישראלי
חרדים 10
כ"ח תשרי התש"פ / 27.10.2019 11:08

איש העסקים אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בדסק”ש, ימכור בקרוב את מניות רשת שופרסל, שבהן מחזיקה החברה־האחות של אי.די.בי.

לפי דיווח ב’כלכליסט’, אלשטיין – חסיד חב”ד המתגורר בארגנטינה – מנהל מגעים מתקדמים עם בנק השקעות ישראלי גדול, בכוונה לפזר את כל 26% מניות רשת הקמעונאות שבהן מחזיקה דסק”ש לגופים מוסדיים ולצאת סופית מהאחזקה ברשת.

לפי הדיווח של גולן חזני, הפרטים כבר סוכמו והצעד אמור לצאת לפועל בקרוב. הבנק עצמו עשוי לרכוש גם הוא חלק מהמניות.

שווי מניות שופרסל שבידי דסק”ש עומד כיום על 1.574 מיליארד שקל, זאת לאחר שמכרה בשנה שעברה אחזקה של 23.6% במניות שופרסל תמורת 1.26 מיליארד שקל.

אלשטיין בחן בחודשים האחרונים כמה דרכים למכור את המניות שבידיו, כדי לממש את החברה שרק היא ונכסים ובניין הניבו לו רווח מהותי במסגרת ההשקעה הכושלת שלו באי.די.בי, שעלתה לו 3 מיליארד שקל.

לפי ‘כלכליסט’, את המהלך למכירת האחזקה בשופרסל מבשל אלשטיין בדיסקרטיות רבה, ורק מעטים מקרב הדירקטורים בדסק”ש, באי.די.בי ובשופרסל נחשפו לכוונתו. זאת משום שלהפצת מניות בסדר גודל של יותר מ־1.5 מיליארד שקל יש משמעות דרמטית במסחר, והיא צפויה להשפיע על שער המניה.

אלשטיין, שחושש מהדלפות, שיתף רק מעטים במהלך, וכאיש הביצוע שלו משמש ערן סער, המנכ”ל הנכנס של אי.די.בי ודסק”ש. סער, שהיה מנכ”ל קבוצת ישראמקו, מונה לתפקיד בתום הליך בחירה מדוקדק, ואחרי שאמיר לוי – שהיה האופציה הראשונה של אלשטיין – סירב לקבל אותו.

מקבוצת אי.די.בי נמסר כי החברה איננה בוחנת הפצת מניות שופרסל בבורסה ולא סיכמה עם בנק השקעות בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות