העימות החזיתי: זה האיום של רון קובי על חצר המקובל הגר”ד קוק

אריה ריבקינד
|
כ"ח תשרי התש"פ / 26.10.2019 23:59
אחרי העימות האלים בליל שישי I ראש העיר טבריה מאיים על חצרו של הרב דב קוק: “הרכב שלנו הפך לקומנדקאר, בועטים בו, זורקים עלינו אבנים. אני חי בוונצואלה? בלבנון? בסוריה? אני אבקר באיזה בית כנסת שאני רוצה. ואנשים יבינו שמי שיפעל פה באלימות יידע שיכנס לבית סוהר”

רון קובי, ראש העיר טבריה, התריע הערב (מוצאי שבת) מפני פגיעה אישית בו ובאנשיו מצד אנשיו של הרב דב קוק.

בשידור חי בדף הפייסבוק הלילה דרש קובי את התנצלותו האישית של הרב קוק על מה שכינה “האלימות, הבריונות והאיומים” כלפיו, ודרש לחדול מכך  לאלתר.

ראש העיר הודיע עוד,  כי מצלמות ירשתו בקרוב את חצרו של הרב קוק, וכי תופעל אכיפה להסרת כל המפגעים הלא חוקיים המתנהלים במקום שהפך, לדבריו, ל”עיר מקלט לעבריינים”.

קובי נשא את דבריו על מה שכינה “ישיבה שחושבים שהיא מדינה”, לאחר שבליל שישי התרחשה מהומה סמוך לבית הרב קוק, בין תלמידי ומקורבי הרב – לראש העיר.

לדברי התלמידים קובי הגיע במטרה לעורר פרובוקציה. עשרות תלמידים התגודדו סביבו ומחו על שהוא מעורר פרובוקציות ורודף את חצר הרב – ובמקום התפתח עימות שהתדרדר גם לאלימות.

קובי חולץ על ידי השוטרים, לאחר שספג פומלות בראשו.

עוד בנושא:

אלימות בין רון קובי לתלמידי הרב קוק: חשוד בתקיפתו נעצר • צפו

ראש העיר אמר בשידור: “תראו פה הרבה קללות, הרבה צעקות, הרבה מאד שפות יפות של הרבה פעילים, ושל הרבה מאד אנשים שאוהבים את הרב, וזה בסדר, גם אני אוהב את הרב. הבעיה זה לא הרב, הרב אדם טוב. הבעיה בחצר שלו, במה שקורה בישיבה. וכנראה שהרב לא שולט במה שקורה בישיבה.

“ולא רק שהוא לא שולט, שזה הוכח, אלא שהוא גם רחוק מזה. אז הרבה מאד אנשים שחושבים שהישיבה היא ‘פרה קדושה’ – טועים. אם צריך לסגור – נסגור, אם צריך להחזיר דברים לתיקונים – נחזיר דברים לתיקונם. זה נגמר. הקו האדום נחצה, ומי שחצה אותו זה אנשים של הרב, הקרובים לו, ויש לו גם קרובים שהם ממש לא צדיקים, כמו החתן שלו שמבחינתי הוא עבריין”.

קובי הוסיף והאשים את החתן: “הוא אדם מסוכן מאד לטבריה, הקשור לשריפה של הרכבים שלי. אל תתבלבלו, זה האדם, ואם הוא רוצה להוכיח שזה אחרת שיבוא לפוליגרף. הוא מסרב. צדיקים! צדיקים גדולים בטבריה. אבל יותר נורא מהכל זה השיטה של הרב. מאיים במכתבים, ‘פתחתי בספר החיים אתה לא תגמור את השנה’.

“הרב תירגע, הרב לא יכול לגזור והוא לא גוזר והוא לא קובע מי ימות ומי יחיה. רוצים רוחניות? בבקשה. גם אנחנו אוהבים את הדת. אתם רוצים עבודת ה’? באהבה רבה. גם אנחנו אוהבים את ה’. הוא גם ה’ שלנו. אבל אם אתם חושבים שאתם תקראו לרצח, ותגידו ‘מות יומת’, אם אתם רוצים לפתוח את זה, נדאג שיפתחו חקירות כי יש דברים שאנחנו יודעים.

“מישהו ספר כמה רציחות היו פה באזור? ספרתם? כמה תקלות היו פה? כמה עבריינים יש פה? כמה מסוממים יש בישיבה הזו? אז נשים מצלמות ונרשת את כל הרחוב הזה עכשיו, וזה נגמר. לא כי אני לא אוהב את הרב קוק. אני אוהב אותו, שיהיה בריא עד מאה ועשרים. אבל אם הוא, או יותר נכון האנשים שלו, חושבים שטבריה היא מגרש המשחקים שלהם – הם טועים.

“אספר לכם עוד משהו. הרב קוק גר בבית – יודעים למי הוא שייך? לעיריית טבריה. הרב קוק השתלט על בית. אז את החריגה הזו צריך לפתור, ואת החריגות בנייה גם צריך לפתור, בבית כנסת, בבית. חברים אנחנו גרים במדינת ישראל. מדינה דמוקרטית. יש פה משטרה, יש פה בתי משפט, יש פה רשויות, אם אני צריך לפחד או לדאוג שלא ישימו לי מטען מתחת לאוטו או שיירו בי או שירצחו אותי או שישפדו אותי, כי זה מה שאני שומע מהאנשים שלו, אז הוא בבעיה”.

קובי הוסיף וסיפר: “רק השבוע ישב פה הבן של הרב קוק ובכה כמו תינוק, התחנן, ‘בוא נעשה סולחה, בוא נרגיע את העניינים’. ומה חשבתם? שאני לא איש של שלום? שאני לא רוצה שיהיה פה יותר טוב? אבל הם אלופים בדיבורים ואפס במעשים. אז שמואל, אתה מתקשר אלי כל ערב – אני לא עונה לך יותר, כי לא רק היפרת את הבקשה שלך, אלא גם זלזלת.

“ביום רביעי התחנן שיהיה פה ‘סולחה’. אמר, ‘אגיד לאבא שלי שצריך להרגיע את המצב’. אמרתי: ‘אין בעיה, תרגיע את העניינים נעשה סולחה’. רבותי, הרכב שלנו הפך לקומנדקאר, בועטים בו, זורקים עלינו אבנים. מה נראה לכם? שאני חי בוונצואלה? בלבנון? בסוריה? לא. אני פה בטבריה ואני ראש העיר של טבריה ואני אסע פה איפה שאני רוצה ואבקר באיזה בית ספר ובית כנסת שאני רוצה. ואנשים יבינו שמי שיפעל פה באלימות יידע שיכנס לבית סוהר. זה נגמר”.