ליברמן לא פוסל שיתוף פעולה עם הערבים • גנץ: אנחנו אופטימיים

יו"ר כחול לבן: "התחושה על הכיפאק" • בכוונת 'כחול לבן' להזמין את נציגי הרשימה המשותפת למו"מ • ח"כ עודד פורר: "השאלה שאנחנו נשאל ולא נפסיק לשאול אותה היא מה הם קווי היסוד של הממשלה" • ח"כ שלמה קרעי: "יש איש אחד מבפנים שרוצה להכשיל את העסקה - זה יאיר לפיד"
אריה ריבקינד
כ"ג תשרי התש"פ / 22.10.2019 10:13

ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו לא פוסל שיתוף פעולה של מפלגתו עם הרשימה הערבית המשותפת – בהקמת הממשלה הבאה.

בראיון לקלמן-ליברמן ברשת ב’ אמר פורר: “השאלה שאנחנו נשאל ולא נפסיק לשאול אותה היא מה הם קווי היסוד של הממשלה”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו אמרה בראיון לגלי צה”ל: “הראשונים שהעלו את הנושא של ממשלת אחדות היו ישראל ביתנו ואני רק רוצה להזכיר שנתניהו היה זה שכתב מאמר נגד הרעיון של ממשלת אחדות. לכחול לבן ולליכוד יש ביחד 65 מנדטים באחריותם להקים ממשלה. אני שומעת אותם רבים על מי יהיה ראש ממשלה ראשון במקום לדבר על נושאים מהותיים: איראן, ביטחון, הגירעון, וכל נושאי דת ומדינה”.

מוקדם יותר דווח כי בכוונת ‘כחול לבן’ להזמין את נציגי הרשימה המשותפת למו”מ הקואליציוני. הראשונים שיוזמנו על ידי בני גנץ יהיו חברי הליכוד, ולאחר מכן יוזמנו כל המפלגות, כולל המשותפת.

על פי הערכות, גנץ לא יסתפק בהזמנה זו, אלא ינסה לקיים מפגש בארבע עיניים עם ראש הממשלה נתניהו על מנת לבחון אפשרות לחבירה לממשלת אחדות.

הזמנתם של אנשי הרשימה המשותפת לשיחות המו”מ תהיה הראשונה מזה כעשרים שנה. גנץ אינו מתחייב בקולו לכך שחברי הרשימה המשותפת יהיו חלק מהממשלה בראשותו, במידה וזו אכן תוקם.

ביציאה מביתו, לקראת קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא, אמר יו”ר כחול לבן בשיחה עם עיתונאים: “התחושה על הכיפאק. גמרנו אימון בוקר עכשיו ונלך לעמל היום. הכול בסדר. אנחנו אופטימיים תמיד, זו שיטת חיים”.

ח”כ עמר בר לב מהעבודה-גשר אמר בראיון לרשת ב’: “אני חושב שהבלוק של נתניהו הוא רק מכשלה להקמת ממשלה. מאוד תלוי מתי מנדלבליט יודיע על החלטתו בתיקי נתניהו. זה ישפיע על הגוש וכל המערכת הפוליטית. ממשלת מיעוט זה דבר רחוק מאופטימלי”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד טען בראיון לערוץ הכנסת שאי הקמת ממשלת האחדות עד כה נובעת מהתנגדות פנימית במפלגת כחול לבן: “יש איש אחד מבפנים שרוצה להכשיל את העסקה – זה יאיר לפיד. אי אפשר ללכת למו”מ כשקושרים לך את הידיים מאחורה. זה לא מו”מ. הם רגילים להיות מפלגה לא דמוקרטית אז הם חושבים שככה הם ינהלו את המדינה”.

השר יובל שטייניץ אמר בראיון לגלי צה”ל: “אני שומע שאומרים שנתניהו נכשל. הוא הוכשל כי כחול לבן רצתה מראש שהוא יקבל את המנדט ולא יצליח”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן בישל את כל הפלונטר הפוליטי
    22/10/2019 18:24
    מיכאל
  1. ליברמן אתה מוכן לא פוסל שיתוף פעולה עים רשימה
    ערבית שחלק מחבריה לפחות פועל נגד מדינת ישראל
    ומסית נגד חיילי צה”ל ואנשי שירות הביטחון (לפי הכתבה הנזכרת למעלה).
    אבל שולל ממשלת אחדות עים ראש הממשלה בנימין נתניהו בגלל שהגוש הימני שהולך עים ראש הממשלה
    נתניהו מכיל את הסיעות הדתיות ???
    בושה שאתה יושב בכנסת ישראל !!!

  2. שטייניץ .
    22/10/2019 21:45
    אזרח כועס
  3. עילוי עם חוכמה של דאפר.

  4. ליברמן מה קרה ל"לא אשב עם ערבים וחרדים
    23/10/2019 08:09
    דלי
  5. ליברמן השקרן 6הרמאי, אני מקווה כי סיימת את הקריארה הפוליטית שלך ולו רק עם האמירות השקריות שלך “לא אשב עם הערבים, הערבים הם גייס חמישי, הערבים הם אייבי ישראל כמדינה יהודית” מה קרה לכל זה? הרי אמרתה והדגשתה וציינתה זאת מעל כל במה מפגש עיתון ומסך טלוויזיה פייסבוק וטוויטאר. אז מה קרה למילת הברזל שלך???? שקרן עלוב עכשיו התגלו השקרים והרמאויות שלך….אתה מעורר בחילה ליברמן, צריך לשלוח טותך לגולג