נתניהו החזיר את המנדט לנשיא: עשיתי כל מאמץ, גנץ פשוט סירב

ראש הממשלה הודיע למנכ"ל בית הנשיא כי הוא מחזיר לנשיא את המנדט שניתן לו כדי להקים ממשלה • נתניהו: "עשיתי כל מאמץ לצערי, פעם אחר פעם, גנץ פשוט סירב" • הצהיר: "אם גנץ יקים ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים אעמוד בראשות האופוזיציה" • גנץ צייץ בטוויטר: "הגיע זמן כחול לבן"
קובי פינדרוס
כ"ב תשרי התש"פ / 21.10.2019 20:29

נכשל במאמציו: ראש הממשלה בנימין נתניהו החזיר הערב (שני) את המנדט לנשיא המדינה, לאחר שלא הצליח להרכיב ממשלה חדשה בזמן שהוקצב לו.

נתניהו שוחח הערב עם מנכ”ל בית הנשיא והודיע לו על החלטתו.

בסרטון שפרסם הסביר ראש הממשלה את הסיטואציה שנוצרה: “מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף בגלוי וסתר כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה. זה גם מה שישראל צריכה אל מול האתגרים הביטחוניים ההולכים וגדלים מדי יום ושעה”.

לדבריו, “במהלך השבועות האחרונים עשיתי כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המשא ומתן ולהרכיב ממשלה לאומית רחבה ולמנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם, הוא פשוט סירב. הוא התמיד בסירובו גם לאחר שקודם לכן נעניתי לבקשתו להיפגש עם הרמטכ”ל שהציג בפניו את מכלול האיומים והאתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם”.

“לצערי הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד. בני גנץ נותר שבוי בידיהם של לפיד וליברמן. לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים הנוגעים לענייניו האישיים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות אך בפועל הם עושים את ההיפך הגמור. הם מעודדים פילוג וחרמות, פוסלים את חובשי הכיפות. את מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת איתם הם מתואמים כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל”, הוסיף נתניהו.

“אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזו, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל כדי להחליפה במהירות. אבל עדיין לא מאוחר. אם גנץ יתעשת, אם הוא ישתחרר מהלפיתה של לפיד וליברמן ויזנח את רעיון ממשלת המיעוט נוכל להקים יחד את הממשלה שמדינת ישראל כה זקוקה לה בעת הזאת”, סיכם ראש הממשלה את דבריו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם הודעה לאחר החזרת המנדט. “בהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה, יפנה מנכ״ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי הסיעות כולם ויודעם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם, ליו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק”.

“בהודעתו לסיעות יודיע מנכ״ל בית הנשיא כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח״כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה, ח״כ נתניהו, להטיל את המנדט על ח״כ אחר”, נמסר מטעם הנשיא.

מפלגת כחול לבן הגיבה להחלטת ראש הממשלה. “זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש”, לשון תגובת המפלגה.

יו”ר המפלגה, בני גנץ, כתב בטוויטר: “הגיע זמן כחול לבן”.

ח”כ יאיר לפיד כתב: “ביבי שוב נכשל. זה כבר סדרתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות