איתו גנץ רוצה להקים ממשלת מיעוט? ח”כ כסיף משתלח בצה”ל

אריה ריבקינד
|
כ' תשרי התש"פ / 19.10.2019 19:52
הח”כ מהשמאל הקיצוני תקף את פעילות צה”ל בהפגנות האלימות בגדר עזה וצירף תמונה של ילדים קטועי רגלים • “חלקם יהיו נכים לכל חייהם, הודות לממשלת ישראל ולצבא הכיבוש המבצעים פשעי מלחמה” • לפחות 8 ח”כים בכחול לבן מתנגדים לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת

זה השותף החדש של בני גנץ? חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת תקף היום (שבת) בחריפות את צה”ל, על רקע פעילותו מול ההפגנות האלימות על הגדר ברצועת עזה.

כסיף צייץ בחשבון הטוויטר שלו, תוך שהוא מצרף תמונה של קבוצת ילדים עזתים קטועי גפיים שלדבריו נפגעו ליד הגדר – וכתב: “הצבא הישראלי הורג בעזתים ומטיל בהם מום, במכוון! על פי משרד הבריאות הפלסטיני, 26 פצועים מכדורים חיים אתמול בסמוך לגדר גטו עזה. ילדי עזה מבקשים עתיד, מבקשים חופש, מבקשים סיכוי הוגן.

“בתמורה הם מקבלים מצור, רעב, עוני ואש חיה. חלקם יהיו נכים לכל חייהם, הודות לממשלת ישראל ולצבא הכיבוש המבצעים פשעי מלחמה”.

 

לפי דיווח של יואב קרקובסקי ב’כאן חדשות’, במפלגת כחול לבן ישנה מחלוקת פנימית בשאלת הקמת ממשלת מיעוט, כאשר לפחות שמונה חברי כנסת מהמפלגה מתנגדים לתרחיש כזה, אך גורמים בכירים בה רואים בו הנשק היחיד שיוביל לבסוף להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד.

לדברי הגורמים הבכירים, ללא האיום של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות בחדר המשא ומתן, לא תקום ממשלת אחדות עם הליכוד – והם מאמינים שזה יכול להיות כלי שנועד “לשבור” את הליכוד – ולהביא להצטרפותו לממשלת אחדות אם יוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום..

על פי ההערכות בכחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא רוצה להגיע למצב שבו הוא מתייצב מול ההליכים המשפטיים נגדו כחבר כנסת מהמניין, ללא מתווה הנבצרות.

ישנם שני תרחישים לממשלת מיעוט: האחד, 57 מנדטים ללא ליברמן. השני, ממשלה ללא בל”ד ובתמיכת ישראל ביתנו. סיכויי ההיתכנות של ממשלה כזו הם נמוכים מאוד.