החשוד המרכזי ברצח הנער משועפט: יוסף חיים בן-דוד

שלומי צור
|
כ"ב תמוז התשע"ד / 20.07.2014 20:57
בית המשפט התיר לפרסם את שמו של יוסף חיים בן-דוד, הנאשם המרכזי בפרשת הרצח של מוחמד אבו-חדיר, הנער הערבי משועפט • ניהל חנות אופטיקה 230 בשכונת גאולה • אביו, הרב סעדיה בן דוד, הוא ראש כולל ורב קהילה בהר נוף

בית המשפט התיר הערב (ראשון) לפרסם את שמו של יוסף חיים בן-דוד, הנאשם המרכזי בפרשת הרצח של מוחמד אבו-חדיר, הנער הערבי משועפט, שגופתו נמצאה ביער ירושלים. על פי כתב האישום, הוא נרצח בידי שלושה יהודים כנקמה על רצח שלושת  בחורי הישיבה גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי”ד.

יוסף חיים, בן 29, תושב הישוב אדם שליד ירושלים, ניהל את חנות האופטיקה 230, הממוקמת בשכונת גאולה שבירושלים. אביו, הרב סעדיה בן דוד, ראש כולל ורב קהילה בהר נוף, ומרצה מפורסם.

בכתב האישום הוא אובחן עם OECD וכמי שנוטל תרופות פסיכיאטריות. בן דוד, נשוי בשנית, ואב לפעוטה בת שנתיים.

ביום חמישי האריך נשיא בית המשפט המחוזי, דוד חשין, את מעצרם עד לדיון בהארכת מעצרם, שיתקיים בתחילת אוגוסט.

ביום חמישי הוגש בבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד השלושה – יוסף חיים בן דוד ושני קטינים – המתאר את  הרצח.

לפי המתואר בכתב האישום, בן דוד הוביל את שני הנאשמים הנוספים במסע הנקם, וב-3 ביולי לפנות בוקר התחפשו השלושה לערבים, ומצאו את אבו חדיר שהיה קורבן פוטנציאלי לחטיפה. זאת, לאחר שבמשך הלילה תרו אחר קורבנות.  

לאחר שמצאו את אבו חדיר  הכניסו אותו שני הנאשמים הקטינים למכונית שבה נהג  הבגיר. אבו חדיר נאבק בכל כוחו וברכב התפתחה תגרה, בשלב זה אמר בן דוד לאחד הנאשמים הנוספים, “תגמור אותו”. בתגובה להוראה, חנקו שני הנאשמים הנוספים את אבו חדיר עד שאיבד הכרה.

בכתב האישום נאמר כי החשוד יוסף חיים, “הניף את הלום והכה בראשו של הקורבן שתי מכות, תוך שהוא צועק לעברו ‘זה בשביל משפחת פוגל’ במכה הראשונה, ו’זה בשביל שלהבת פס’, במכה השנייה. בעקבות זאת נפצע הקורבן בראשו, ושני כתמי דם החלו להתפשט בכובע ה’סווטשרט’ שכיסה את ראשו. ראש החוליה נעמד ליד הקורבן מחוסר ההכרה, ובעט בו שלוש פעמים תוך שהוא אומר ‘זה בשביל אייל’, ‘זה בשביל גיל-עד’, ‘זה בשביל נפתלי’, בהתייחסו לנערים החטופים”.

לאחר מכן, אמר לכאורה בן דוד לשותף נוסף שהיה מחוץ למכונית כי עליהם לשרוף את אבו חדיר, הם שפכו  על כל גופו דלק ובעודו מחוסר הכרה, בן דוד הצית אותו עם מצית.

כמו כן מפרט כתב האישום כי לאחר הרצח נסעו השלושה לביתו של חברם בשכונת ארמון הנציב, השאירו לו זוג משקפיים, המשיכו לביתו של אחד החשודים ביישוב אדם, ניגנו שם על גיטרות והלכו לישון.

בכתב האישום מפורטים גם פרטי החשודים והקשר ביניהם. שני הקטינים הם תלמידי ישיבה. אחד מהם עזב את לימודיו לאחרונה והצטרף לבגיר בעבודה בחנות. כל חשודים בני משפחה אחת.

בכתב האישום פורט גם את ניסיון החטיפה של ילד בן שבע משכונת בית חנינא, יממה לפני חטיפת אבו חדיר, וכן ניסיון לשרוף מכוניות של פלסטינים וחנות בכפר חיזמא בחודש יוני.

הנער הערבי הוכר ביום חמישי כנפגע פעולות איבה.