איילת שקד: “זוג נשוי לא מאשר את הכתובה שלו כל פעם מחדש”

הח"כית הסבירה מדוע היא ונפתלי בנט לא חתמו על ההתחייבות החדשה של בלוק הימין: "אני חושבת שמספיק עם ההחתמות האלה, לא צריך כל יומיים לחתום על מסמך חדש" • יצאה נגד החרם של כחול לבן על החרדים: "החרדים הם חלק מהחברה הישראלית. בוודאי לא צריך להחרים אותם"
אריה ריבקינד
י"ח תשרי התש"פ / 17.10.2019 10:47

ח”כ איילת שקד העניקה הבוקר (חמישי) ראיון לרשת ב’ והתייחסה לעובדה שסירבה לחתום על הצהרת הנאמנות החדשה של ‘בלוק הימין’ שיזם ראש הממשלה.

“אין צורך לחתום כל שבוע על מסמך חדש”, אמרה לרן בנימיני ויגאל גואטה.  “אני חושבת שמספיק עם ההחתמות האלה. זוג נשוי לא מאשר את הכתובה כל פעם מחדש, אנחנו חלק מגוש הימין, גוש של 55 ח”כים, פועלים ביחד במשותף, מנהלים משא ומתן במשותף, ולא צריך כל יומיים לחתום על מסמך חדש”.

כפי שדווח אתמול, המסמך החדש כולל התחייבות בנוסח הבא: “אם חלילה תושבע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת או חלק ממנה, אנו לא נצטרף לממשלה זו בשום שלב, נצביע נגדה בכל הצבעה ונפעל בכל דרך להפלתה”.

במהלך הראיון הבהירה שקד כי היא איננה מוכנה לקבל את הווטו שמטילה ‘כחול לבן’ על שילוב המפלגות החרדיות בממשלת אחדות רחבה.

“כחול לבן מחזיקים שתי חרמות: חרם אישי נגד נתניהו וחרם נגד החרדים. החרדים הם חלק מהחברה הישראלית. בוודאי לא צריך להחרים אותם, אפשר לשבת ולדבר, אפשר לבקש בקשות לנסות להגיע לקווי יסוד משותפים”, ציינה שקד.

שקד קראה לגנץ לקבל את מתווה הנשיא ולהסכים להיות שני ברוטציה בתפקיד ראש הממשלה.

“אני חושבת שבני גנץ צריך להיות שני ברוטציה כדי שישב תקופה מסוימת בשולחן הממשלה ויבין איך זה עובד. אני חושבת שזה אינטרס שלו ואינטרס של המדינה, אז אם מציעים לו רוטציה, ואומרים לו: בסדר אנחנו מבינים שאף אחד לא ניצח במערכת הבחירות הזו, בוא תשב תלמד איך זה עובד ואחר כך תיקח משם הלאה את המושכות, אני חושבת שזו הצעה מאוד הגונה ונכונה לו ולמדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עם מי "תשב" איילת
    17/10/2019 21:55
    אזרחית
  1. מדברת על חרמות. האם איילת תסכים לשבת עם המפלגה הדמוקרטית, מפלגה ציונית לכל הדעות (להבדיל מיהדות התורה ואגודה) שהאידיאולוגיה שלה שונה בתכלית מזו של הימין החדש? בטוח שלא, למרות שהם חלק מהחב’ הישראלית (ואני לא מדברת, חלילה על מפלגות ערביות אנטי ציוניות)