בג”צ קבע: הבדואים לא זכאים למיגון מפני טילים

שופטי בג''צ קבעו כי לא מצאו עילה להתערבות במדיניות המיגון הנוכחית של היישובים, אך הקצו למערכת הביטחון ולמועצות האזוריות 30 יום למסור את התייחסותן לנושא
דורון דוד, כתבנו לענייני משפט
כ"ב תמוז התשע"ד / 20.07.2014 17:59

שופטי בג”צ נתנו היום (ראשון) פסק דין חלקי בעתירה למיגון יישובי הבדואים בנגב, וקבעו כי אין עילה להתערבות במדיניות המיגון של היישובים הבדואים.

השופטים דנציגר, זילברטל וסולברג, לא מצאו פגם בהחלטת מערכת הביטחון, שלא להציב מיגוניות בכפרים, ואף ציינו כי הם ”סמוכים ובטוחים כי באם ישתנו הנסיבות באופן שיצדיק עקירת מיגוניות ממיקומן הנוכחי והעברתן אל כפרי העותרים – יעדכנו המשיבים את החלטתם”.

העתירה למיגון היישובים הכפריים בנגב הוגשה בשמם של תושבי כפרים בדואים ובני משפחתם של הילדות שנפגעו מירי רקטה וארגונים נוספים.

בעתירה צוין, כי תושבי הכפרים הבדואים, המונים כ-100,000 אזרחים, מתגוררים ברובם במבנים ארעיים, פחונים וצריפים, שאינם יכולים לספק הגנה מפני הרקטות, ואין להם מיגוניות, מקלטים או ממ”דים.

אתמול (שבת) נהרג מפגיעת רקטה תושב בן 32, בן הפזורה הבדואית. בתו בת ה-3 חודשים נפצעה קשה, וכן נפגעו אשתו ובנו. בשבוע שעבר נפצעו שתי אחיות שבני משפחתם מיוצגים בעתירה.

השופטים הורו למשיבים למסור את התייחסותם לנושא בתוך 30 יום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המדינה חייבת לתת מיגון לאזרחים ממושמעים ולא למפרי חוק.
    23/07/2014 08:48
    יפה יוסף
  1. הבדואים משתרעים על שטחי מדינה לא להם שאפילו יהודים אין להם מטר אחד מרובע במדינה.