דיווח ב’מעריב’: “חשש בפרקליטות שסעיף השוחד יימחק מתיק 4000”

אריה ריבקינד
|
י"ב תשרי התש"פ / 11.10.2019 12:10
לפי דיווח ב’מעריב’, מדיוני השימוע בפרשת בזק־וואלה עולה הרושם: הפרקליטים שהובאו מארה”ב כדי לשלול את הקשר בין הסיקור החיובי לנתניהו לבין עבירת שוחד השפיעו על עמדת היועץ המשפטי • עוצמת העיסוק בתיק 2000 נחלשה עד כי ייתכן שהתיק כולו ייגרע – ולא יוגש בגינו כתב אישום

האם ‘תיקי נתניהו’ יקרסו? לפי דיווח של מתן וסרמן ב’מעריב’, גורמים בחדר הדיונים שבו נערך השימוע לראש הממשלה סיפרו כי נוצר רושם שעורכי הדין האמריקנים – שהובאו ככוח עזר לצורך שלילת הקשר בתיק 4000-פרשת בזק־וואלה בין הסיקור החיובי לנתניהו ומשפחתו לבין עבירת השוחד – הצליחו להשפיע.

הגורמים סיפרו עוד, כי עוצמת העיסוק בתיק 2000 – השיחות בין נתניהו למו”ל נוני מוזס, נחלשה עד כי ייתכן שהתיק כולו ייגרע – ולא יוגש בגינו כתב אישום.

לפי הדיווח, בתיק 4000 מחזיקים עו”ד ליאת בן ארי ופרקליט המדינה שי ניצן בעמדות נִציות והם מתעקשים על סעיף שוחד, ואילו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור שיהיה ניתן להסתפק בסעיף קל יותר, כגון הפרת אמונים.

עוד מספרים אותם גורמים כי בתיק 1000 (פרשת המתנות) נראה כי פרקליטי נתניהו הצליחו למזער את חלקו בפרשה, ולהוכיח כי חלק מהמתנות לא ניתנו בידיעתו אלא התקבלו על ידי אחרים בסביבתו – ובהם רעייתו שרה ובנו יאיר, וכן להקטין את שווי המתנות המצטבר המיוחס לנתניהו.

כזכור, הפרקליטה המלווה את התיקים, עו”ד ליאת בן ארי, נעדרה מישיבות השימוע בתיקים 1000 ו־2000, לאחר שיצאה לחו”ל לחופשה משפחתית.

מהפרקליטות נמסר למעריב: “טרם התקבלו החלטות. לא נגיב על שום ספקולציות”.