העליון: לייפר תישאר במעצר – עד להחלטה על הסגרתה

לייפר, המואשמת בתקיפת תלמידות, תישאר במעצר עד שפאנל מומחים יכריע אם להסגירה לאוסטרליה - לאחר שהעליון הפך החלטת המחוזי לשחררה למעצר בית, בבית אחותה בבני ברק • הארגון המלווה את הנפגעות: "היו במשבר עמוק, מקווים שההחלטה תיתן להן מעט שקט נפשי"
חיים טוויל
י"ב תשרי התש"פ / 10.10.2019 21:12

בית המשפט העליון קבע הערב (חמישי) כי מלכה לייפר, מנהלת בית הספר לשעבר במלבורן, המואשמת באוסטרליה בתקיפה והתעללות בתלמידות – תישאר במעצר עד להחלטה על בקשת הסגרתה לאוסטרליה.

בכך הפכה שופטת העליון ענת ברון את החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את לייפר למעצר בית.

בשבוע שעבר הורה שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רם וינוגרד לשחרר את לייפר למעצר בית בבית אחותה בבני ברק.

המחוזי קבע גם כי פרקליטות המדינה לא הצליחה להוכיח באופן ודאי כי לייפר כשירה לעמוד לדין והוחלט כי פאנל מומחים יהיה זה שיקבע אם לייפר לוקה בנפשה, כפי טענת משפחתה או מתחזה.

בשלב זה הליכי ההסגרה לאוסטרליה הוקפאו.

השופטת ברון נימקה את החלטתה: “עצם הספק בדבר מהימנותה של המשיבה בכל הנוגע למצבה הנפשי מקים חשש כי מדובר בניסיון מצידה לברוח מאימת הדין ולשבש מהלכי משפט”.

השופטת מתחה ביקורת חריפה על התמשכות הליכי ההסגרה של לייפר לאוסטרליה: “לא נעלמה מעיני התמשכות ההליכים בעתירת ההסגרה. הליכים אלו מתנהלים זה למעלה מחמש שנים ומן הראוי כי פאנל המומחים ימונה ללא דיחוי, וכי לאחר קבלת מסקנות פאנל המומחים ישנסו כל הצדדים מותניים ויביאו לידי סיום את ההכרעה בעתירת ההסגרה בתוך זמן סביר”.

מארגון JCW, המלווה את הנפגעות, נמסר לחרדים 10: “אנו שמחים כי בית משפט העליון אימץ את טענות הפרקליטות והורה שלא לשחרר את הפדופילית מלכה לייפר למעצר בית.

“מאז החלטת בית משפט המחוזי, היו הנפגעות במשבר עמוק, ואנו מקווים כי ההחלטה על המשך המעצר תיתן להן מעט שקט נפשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות