השר אמיר אוחנה שאל את הגולשים שאלה – שתקפיץ את הפרקליטות

אריה ריבקינד
|
י"א תשרי התש"פ / 10.10.2019 18:44
שר המשפטים שאל את הגולשים בדף הפייסבוק שלו: ״האם יש לחייב בפוליגרף את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים, החשופים למידע רגיש שדלף לכלי התקשורת?

שר המשפטים אמיר אוחנה מהליכוד פרסם הערב (חמישי) פנייה לציבור הרחב בחשבון הפייסבוק שלו, וקרא לגולשים להציג את עמדותיהם.

אוחנה שאל:

״האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?”

הפוסט המלא:

״בראיון לגיליון ‘מקור ראשון’ בערב ראש השנה, וכן במספר ראיונות שהיו לי, העליתי את הרעיון לפיו כדי לטפל בחשד להדלפות מגורמי אכיפת החוק, אני מציע שבעלי תפקידים רלוונטיים בפרקליטות ובמשרד המשפטים יעברו בדיקת פוליגרף, בדומה לבדיקות הפוליגרף שעוברים אנשי השב”כ, המוסד, הצבא והמשטרה.

ראוי להכיר: סעיף 27 (א) לחוק העונשין מורה כי ‘עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו – מאסר שלוש שנים’, כך שאין המדובר בעבירה אתית או משמעתית – אלא בעבירה פלילית ממש.

היות שבשיחותי עם גורמי הפרקליטות נתקלתי בהכחשה גורפת כי ההדלפות מגיעות מהפרקליטות, הייתי מצפה שדווקא הם ירימו את הכפפה ויבקשו לנקות את שמם הטוב ואת עננת החשד הרובצת מעליהם, אך עד כה לא נתקלתי בהרמת הכפפה, או בהיענות יוצאת דופן.

הייתי רוצה לשאול את דעתכם, הציבור.

האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?

אנא נמקו״

בראיון לגיליון "מקור ראשון" בערב ראש השנה, וכן במספר ראיונות שהיו לי, העליתי את הרעיון לפיו כדי לטפל בחשד להדלפות מגורמי…

פורסם על ידי ‏Amir Ohana – אמיר אוחנה‏ ב- יום חמישי, 10 באוקטובר 2019