חולדאי יממן אוטובוסים בשבת I לפיד: זה חלק משבת ישראלית

אריה ריבקינד
|
י"א תשרי התש"פ / 10.10.2019 11:58
עיריית תל אביב תפרסם מכרז לבחירת זכיין פרטי שיפעיל, החל משנת 2020, רשת אוטובוסים חינמיים בשבתות וחגים • יאיר לפיד חוגג: ”מברך את תל אביב על הכנסת תחבורה ציבורית בשבת. מקווה לראות עוד ערים חילוניות מצטרפות למהלך. לא ירחק היום וגם ממשלה בראשותנו תצטרף”

לא מחכים לממשלה חילונית: עיריית תל אביב תפרסם בתוך שבועות ספורים מכרז לבחירת זכיין –  שיפעיל מטעמה שירות תחבורה עירוני בשבתות ובחגים, החל משנת 2020.

על פי דיווח ב’דה מרקר’, השירות יורכב מחמישה קווים שיפעלו מהשעה שמונה בערב שבת, ועד שתיים לפנות בוקר. ומהשעה 9 בבוקר ועד מוצאי שבת.

על פי התכנית, האוטובוסים ייסעו בתדירות של 20-30 דקות.

העלות של המהלך היא 12 מיליון שקלים בשנה, ועיריית תל אביב תסבסד אותו כדי למנוע התערבות מצד משרד התחבורה.

חבר הכנסת יאיר לפיד מכחול לבן הגיב להחלטת ראש העיר תל אביב: ”כבוד לרון חולדאי ומברך את תל אביב על הכנסת תחבורה ציבורית בשבת. לא מדובר בצעד אנטי דתי, אלא בכך שגם סבא שאין לו כסף למונית יוכל לבקר את הנכדים שלו בשבת ולקחת אותם לים. גם זה חלק משבת ישראלית”, אמר לפיד.

הוא הוסיף: ”מקווה לראות עוד ערים חילוניות מצטרפות למהלך. לא ירחק היום וגם ממשלה בראשותנו תצטרף”.

מנכ”ל תנועת ‘ישראל חופשית’ אורי קידר הגיב על הכרזת העירייה: “אין ספק שזו התקדמות משמעותית ותוצאה של אחד המאבקים החברתיים הכי צודקים שאנו מנהלים כאן בשנים האחרונות.

“תל אביב, לצד רמת גן, הרצליה, מודיעין ואחרות, מהוות את חוד החנית בדרך לחופש תנועה אמיתי לכלל אזרחי ישראל שרוצים להגיע לים, לבקר את סבא וסבתא שגרים מחוץ לעיר, או אפילו לבית החולים כי מה לעשות – גם זה לפעמים קורה בשבת”.