ניצולים מבית הכנסת שיחזרו: “קל מאוד לשבור הדלתות, היה לו רובה”

שלושה מהמתפללים בבית הכנסת בעיר האלה שבגרמניה שחזרו את הרגעים המפחידים, כאשר המחבל תקף את בית הכנסת • "החזן אמר לנו לעזוב מיד את האזור ולהתכופף. אחר כך שמענו שמישהו מנסה להיכנס בכוח דרך הדלתות. ולנטין רץ מאחור ונעל. הרחקנו אנשים מהחלונות"
נתן פרל
י"א תשרי התש"פ / 10.10.2019 11:04

המחבל, המכנה עצמו שטפן ב’,  מפיגוע הירי בהאלה שבגרמניה ניסה להיכנס ביום כיפור לבית הכנסת, נכשל, ואז ירה למוות בשני בני אדם.

הבוקר (חמישי) שחזרו שלושה מהאנשים ששהו בתוך בית הכנסת את רגעי האימה.

בריאיון עם דוב גילהר בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב אמר אחד מהניצולים: “הוא היה יכול להיכנס בקלות ולהרוג את כולם. אולי יום כיפור הציל אותנו”.

אחת המתפללות, קריסטינה, שיחזרה: “שמעתי קול נפץ חזק וראיתי עשן, מיד אחר כך שמעתי פיצוץ נוסף. זה התברר אחר כך כבקבוק תבערה שהיורה זרק לעבר בית הכנסת. החזן אמר לנו לעזוב מיד את האזור ולהתכופף. הוא הגיב בצורה בלתי רגילה. אחר כך שמענו שמישהו מנסה להיכנס בכוח דרך הדלתות. ולנטין רץ מאחור ונעל את הדלתות. הרחקנו אנשים מהחלונות”.

“קל מאוד לשבור את הדלתות, היה לו רובה”, הוסיף ולנטין. “הוא היה יכול להיכנס בקלות ולהרוג את כולם. אולי יום כיפור הציל אותנו”.

נסטיה, מתפללת נוספת, סיפרה: “אין פה אבטחה בבית הכנסת, אלה אנשים מהקהילה שמאבטחים את המקום. המשטרה הגיעה 20 דקות אחרי שהזעקנו אותם”.

קריסטינה דיברה על החיים כיהודי בגרמניה, ועל התופעות האנטישמיות שהולכות ומתרחבות במדינה: “אני לא אוהבת להשוות את המצב כיום למה שהיה לפני עשרות שנים אבל זה לא קל לחיות בפתיחות כיהודי בגרמניה. זה מסוכן ללא ספק.

“בכל פעם שאני יוצאת מבית הכנסת עם גברים אני מזכירה להם שיש להם כיפה ושייתכן שיתקפו אותם. אך לא נוותר על קיום יהודי בגרמניה או על הזהות היהודית שלנו. היום אחרי שפינו אותנו המשכנו להתפלל בקפיטריה, לא נאפשר לתוקפים למנוע את הקיום היהודי שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות