מתווה ליברמן: ממשלה רק עם כחול לבן, מפלגת הליכוד ואני

יו"ר ישראל ביתנו הציג את המתווה שלו לממשלה: ביבי יכהן ראשון וההצעה של הנשיא על נבצרות תאומץ במלואה • "ישראל ביתנו לא תצטרף לשום ממשלה צרה - לא של הגוש החרדי-משיחי ולא ממשלת שמאל בתמיכת הערבים מבחוץ" • סמוטריץ: '‏שמישהו יסביר לו שבאחדות לא צריך אותו'
אריה ריבקינד
י"א תשרי התש"פ / 09.10.2019 23:18

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הציג הערב (מוצאי יום כיפור) את המתווה שלו לממשלת אחדות.

על פי המתווה ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן ראשון ברוטציה ואחריו בני גנץ.

המפלגות שיהיו חברות בקואליציה, לפי ליברמן, יהיו כחול לבן הליכוד וישראל ביתנו בלבד. רק לאחר שיגובשו קווי היסוד ויאושר התקציב לשנת 2020, יוזמנו מפלגות נוספות להצטרף, על בסס קווי היסוד של הממשלה שהוקמה.

תכניתו של ליברמן כוללת ארבעה שלבים:

שלב ראשון – הקמת צוות משותף לשלוש המפלגות (“כחול לבן”, “הליכוד” ו”ישראל ביתנו”) לגיבוש קווי יסוד של ממשלת האחדות.

בראש ובראשונה, אנו חייבים להגדיר באופן ברור ובהיר את כל הנושאים הנמצאים על סדר היום – ביטחון, כלכלה, חברה, דת ומדינה. ישנן שאלות שנצטרך לתת להן מענה ולהגיע להסכמות באשר לפתרונות מקובלים. לדוגמא, האם אנו ממשיכים במדיניות “ההסדרה” מול רצועת עזה? האם נבצע קיצוץ רוחבי עמוק או שנעלה מיסים, או שניהם יחד? האם ממשיכים בישום מתווה הנכים והעלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום? האם אנו פועלים לתת הכנסת מינימום לכל גמלאי בגובה 70% משכר המינימום? האם משלימים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית? האם מבטלים את חוק המרכולים? ועוד סוגיות נוספות רבות.

שלב שני – במידה ותושג הסכמה בנוגע לקווי היסוד יש לאמץ את מתווה הנשיא לרוטציה על ראשות הממשלה.

שלב שלישי – תוקם ממשלת אחדות המרוכבת משלוש המפלגות “כחול לבן”, “הליכוד” ו”ישראל ביתנו”, אשר תפעל לאישור תקציב המדינה לשנת 2020 באופן מיידי, ולאישור תכנית רב שנתית (תר”ש) כפולה לצה”ל ל- 10 השנים הבאות.

שלב רביעי – על בסיס קווי היסוד הקיימים והתקציב המאושר, כל מפלגה שתרצה להצטרף לממשלת האחדות תוכל לעשות זאת.

ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: “תוצאות הבחירות שנערכו ב- 17 בספטמבר, מדברות בעד עצמן ומבטאות יותר מכל את רצון העם להקמת ממשלת אחדות. גם האתגרים בתחום הביטחון והכלכלה, ההתפתחויות באזור והאנטישמיות המרימה ראש בעולם, מביאים לאותה מסקנה.

“‘ישראל ביתנו’ היתה המפלגה הראשונה שהבינה והפנימה שאין אלטרנטיבה אחרת חוץ מהקמת ממשלת אחדות לאומית. דיברתי על כך לאורך כל מערכת הבחירות וגם לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות”.

לדבריו, “זה המתווה היחיד שיכול להוביל את מדינת ישראל להקמת ממשלה יציבה, במידה וכל המעורבים יהיו מסוגלים להתגבר על כל המשקעים והאמביציות האישיות.

“בכל מקרה ולמען הסר ספק, ‘ישראל ביתנו’ לא תצטרף לשום ממשלה צרה, לא של הגוש החרדי-משיחי בראשות נתניהו ולא לממשלת שמאל בתמיכת רשימת החתרנים (הרשימה המשותפת) מבחוץ”.

יו”ר ישראל ביתנו הוסיף: “על מנת לממש את המתווה הנ”ל, נתניהו חייב להיפרד מגוש החרדים-משיחיים שהקים וגנץ חייב לקבל את מתווה הנשיא. אני שב ומדגיש לאחר אישור קווי היסוד, הקמת הממשלה ואישור תקציב המדינה לשנת 2020, כל מפלגה שתרצה לקחת חלק בממשלת האחדות על פי העקרונות שנקבעו מראש, תוכל לעשות כן”.

בליכוד הגיבו לפרסום המתווה: “ליברמן לא שולל תמיכה בממשלת שמאל בראשות גנץ שנשענת על קולות המפלגות הערביות. הוא רק אומר שלא יצטרף בפועל לממשלה כזאת, אך ממשיך לסרב להתחייב שיתנגד להקמתה”.

בליכוד הוסיפו: “המתווה של ליברמן לא מחדש שום דבר. ליברמן ממשיך להתחמק מלומר בקולו שהוא ומפלגתו יצביעו נגד (ולא רק ימנעו/יעדרו) ממשלת שמאל בראשות גנץ שתשען בהקמתה על תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות”.

השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב בטוויטר: “‏שמישהו יסביר לליברמן שבממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן אף אחד לא צריך אותו… ניתן להניח שאף אחד גם לא באמת רוצה  אותו…”

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם החרדים מאמינים בתקומת ישראל
    10/10/2019 18:38
    ציוני שאוהב את העם בציון
  1. נראה שהצעתך ליברמן, עשוייה לקדם את מדינת ישראל לשפיות.
    נראה שהתבצרות הליכוד בנושא הגוש החרדי הוא עלה תאנה!!!
    ממתיי החרדים מאמינים בתקומת ישראל? האם החרדים עומדים דום בצפירת יום הזיכרון לזכר הנופלים במערכות ישראל? האם מונף מעל מוסד חרדי דגל ישראל? יתכן ויש מקום להביא את נטושא הסכם הליכוד עם גוש מוזר זה לדיון.

  2. ליברמן
    10/10/2019 18:51
    יוחנן
  3. ליברמן כעת רוצה בלי דתיים יורדים אחר כך בלי ספרדים ואחר כך רק עם אשכנזים ובסוף הוא יהייה פוטין קטן

  4. דואג לעצמו
    10/10/2019 19:55
    מוקי
  5. למה לא ליכוד כחול לבן והימין ואתה תשב באופוזיציה עם הערבים כי אתה לא שווה כלום אני מקווה שלא יכנס לקואליציה כל שלא יקבל את תיק השחיתות הקליטה

  6. ליברמן
    10/10/2019 21:13
    דודו
  7. לא מובן מדוע ליברמן תוקע את עצמו לקואליציה שהוא מציע.אם גנץ ונתניהו יגיעו להבנה זה עם זה, הם חייבים לצרף את ליברמן לקואליציה. הא רק יעשה להם בעיות. האיש הוא טרבלמקר

  8. ליברמן
    11/10/2019 08:10
    אילן
  9. חי באשליה בבחירות הבאות הוא יקבל בום לפנים