הגנרטור ב’ארחות תורה’ שוב קפץ: תפילות יום כיפור בחום של בני ברק

הגנרטור בישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק קרס שוב - גם בתפילת שחרית של יום כיפור, ומאות המתפללים נותרו ללא מזגנים • ומה גילה ראש הישיבה כאשר סר אל בית מרן הגר"ח קניבסקי, ושאל אותו על ההוראה שנתן בראש השנה?
י"א תשרי התש"פ / 09.10.2019 22:58

זוכרים את הסיפור על הדלקת החשמל באמצעות גוי בישיבת ‘ארחות תורה’ – בעיצומו של היום השני של ראש השנה?

מרן הגר”ח קניבסקי הורה: להדליק המזגנים בישיבה בעיצומו של החג

לא תאמינו איזה המשך היה למעשה.

ובכן, כבר למחרת ראש השנה סר ראש הישיבה הגאון רבי יחיאל קלרמן אל בית מרן הגר”ח קניבסקי, ושאל אותו על ההוראה שנתן בחג.

הגר”ח נדהם לגלות שהסיפור הובן על ידו אחרת מכפי שהיה. “סברתי שהשאלה הייתה להדליק חזרה את הגנרטור, באמצעות גוי. לא הבנתי שהגנרטור נשרף ולא יכלו להדליקו מחדש”, הסביר. אילו ידע שמדובר בשימוש בחשמל של חברת חשמל, כך אמר, לא היה מתיר.

הדבר גרם לצער רב בישיבה, על שבעצם נכשלו.

אבל בזה לא תם הסיפור. הבוקר, בעיצומה של תפילת יום כיפור שוב קפץ הפיוז בגנרטור – והוא כבה. הפעם מדובר ביום הכיפורים, לא יום טוב שני של ראש השנה בו ניתן יותר להקל, כך שהיה ברור לכל הבחורים, כמו גם לראשי הישיבה, שאין אפילו על מה לשאול.

בכל זאת יצא אחד הבחורים לדרך, נקש בבית הגר”ח קניבסקי, אך התברר כי הוא נח. הבחור חזר מבלי לשאול את השאלה, שגם כך ברור היה שלא תוביל להיתר כלשהו.

“התפללנו את כל תפילת מוסף בחום המעיק של בני ברק, אין הפסקה בין תפילת מוסף למנחה, כך שאיש לא חזר לביתו, גם לא האברכים הנשואים, כולם נשארו ברציפות להמשך התפילה”, מספר אחד מהמתפללים בישיבה לחרדים 10.

“איש לא יצא מהיכל הישיבה, למרות הצום והחולשה, איש לא העלה בדעתו לוותר על המשך התפילה בישיבה, התפללנו כך גם כשהחשיך, לעת סיומה של תפילת ‘נעילה’, כשחשוך וחם, אבל ברוך ה’ איש לא נפגע ולא נזקק לטיפול רפואי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אידיוטים
    10/10/2019 00:34
    משה
  1. אידיוטים