2 נהרגו בפיגוע של ניאו נאצים מחוץ לביכנ”ס בגרמניה • צפו

שני בני אדם נורו למוות ושניים נוספים נפצעו קשה בפיגוע ירי רצחני בעיר האלה שבגרמניה • המתקפה התרחשה בשני מוקדים: בכניסה לבית כנסת ובדוכן מזון • המתקפה שודרה בחי לאינטרנט • בבית הכנסת היו בין 50 ל-70 מתפללים בעת הירי • שר הפנים הגרמני: המניע למתקפה - אנטישמי
דוד ליבוביץ
י' תשרי התש"פ / 09.10.2019 20:58

פיגוע ירי ביום הקדוש: שני בני אדם נורו למוות ושניים נוספים נפצעו קשה בפיגוע שהתרחש היום (רביעי) בעיר האלה שבגרמניה.

המתקפה התרחשה בשני מוקדים: האחד בכניסה לבית כנסת והשני בדוכן מזון באחד מפרברי העיר.

חשוד אחד נעצר על ידי המשטרה המקומית, ושניים נוספים נמלטו לכיוון העיר מינכן ברכב גנוב.

כוחות משטרה וגורמי רפואה פינו את המתפללים מבית הכנסת.

שר הפנים הגרמני מסר הערב כי הרקע למתקפת הירי ליד בית כנסת – הוא אנטישמי.

מדובר במחבל שטפן באלייט, אזרח גרמניה ופעיל ימין קיצוני בן 27, שתיעד עצמו שניות לפני הירי ואמר: “היהודים הם שורש כל הבעיות”. הוא הגדיר את עצמו כ”מכחיש שואה” והשמיע אמירות אנטישמיות נוספות.

החשוד תיעד את האירועים בשידור חי, כאשר בסרטון מתועד הירי לעבר שני בני אדם ולאחר מכן ניסיון פריצה כושל לתוך בית הכנסת.

לדברי עד ראייה אחד החשודים חבש קסדה ומעיל צבאי, ופתח בירי לעבר המסעדה. עד ראייה נוסף סיפר כי אחד החשודים השליך רימון יד אל בית הקברות היהודי הסמוך לבית הכנסת.

וידאו: כאן חדשות

יו”ר הקהילה היהודית בעיר אמר שהתוקפים ניסו לפרוץ לבית הכנסת בזמן התפילה, אבל נבלמו על ידי מאבטחים. בזמן הירי היו בבית הכנסת בין 50 ל-70 מתפללים.

“אנו נותרים בכוננות”, הבהירה המשטרה המקומית בחשבון הטוויטר שלה. “פרסנו כוחות בהאלה ומסביבה, ואנו מנסים לייצב את המצב עד שיהיה לנו את כל המידע הרלוונטי”.

משגרירות ישראל בברלין נמסר: “לפי דיווחי התקשורת המקומית ההרוגים הם עוברי אורח. נערה שיצאה מהרכבת וצעדה ברחוב ליד בית העלמין היהודי וגבר שהיה בחנות. ככל הידוע לנו בשעה זו אין ישראלים בין ההרוגים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: “פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות”.

נשיא המדינה ראובן רבלין אמר: “אנחנו נמשיך ונאבק למען חינוך וזיכרון כנגד האנטישמיות המרימה ראשה שוב ושוב באירופה ובעולם בכלל, מתוך ההבנה הברורה כי היא אינה בעיה של העם היהודי בלבד והיא מאיימת בהרסנותה על הקהילה הבינלאומית כולה”.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל גינתה את הפיגוע והביעה סולידריות עם הקהילה היהודית.

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, מסר לאחר הפיגוע: “הירי בבית הכנסת פוגע בליבנו. עלינו להיאבק באנטישמיות במדינתנו. מחשבותיי מצויות עם ההרוגים והפצועים, קרובי משפחותיהם, והמשטרה בשעות קשות אלה”.

בעקבות האירוע הקשה אמר סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל: “אירוע קשה ביום הקדוש לעם היהודי. אותם מפגעים ידעו זאת וכיוונו זאת אך ורק כדי לפגוע באותם יהודים. אני מזועזע מהמתקפה האנטישמית חסרת הרסן כנגד יהודים ביום הקדוש ביותר בשנה. רצח של ילדים שכל חטאם היה שהיו יהודים, על אדמת גרמניה ספוגת הדמם והשנאה חייבת להדליק נורה אדומה לכל ממשלות אירופה. אנו לא נעבור על כך בשתיקה. אסור שאירוע הזה יעבור על סדר היום.

“אני קורא לקנצרלית גרמניה ולרשויות החוק בגרמניה לטפל במלואו החומרה באותם מפגיעים. יהי זכרם ברוך של היהודים הקדושים שנרצחו לא עוול בכפם בתפילה הקדושה של יום הכיפורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות