עלילות רון קובי ומלחמתו בדרעי: בג”ץ ידון בעתירה שלו נגד השימוע

ראש עיריית טבריה הגיש הבוקר עתירה לבג"צ נגד משרד הפנים ונגד השר אריה דרעי, בשל זימונו לשימוע לקראת הדחתו • טוען: מדובר בניגוד עניינים של דרעי ומשרד הפנים
אריה ריבקינד
ד' תשרי התש"פ / 03.10.2019 11:17

ראש עיריית טבריה רון קובי הגיש הבוקר (חמישי) עתירה לבג”צ נגד משרד הפנים ונגד השר אריה דרעי, בשל זימונו לשימוע לקראת הדחתו, בטענה כי מדובר בניגוד עניינים של דרעי ומשרד הפנים – וכי ואסור להם לדון בעניינו.

“הכיצד אין בהיותה של ממשלת המעבר הנוכחית, השניה במספרה, כדי למנוע הפעלת סמכויות דרסטיות של שלילית הדמוקרטיה מתושבי טבריה בתקופת מעבר זו ביחס לעותר העומד  בראשות העירייה”, כותב קובי בעתירה.

העתירה נקבעה לדיון ביום 7.10.2019 בשעה 13:00. תגובת המשיבים לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים תוגש עד ליום ראשון ה-6.10.2019 בשעה 12:00.

גם בפעם הקודמת, אחרי שזומן לשימוע, עתר רון קובי לבג”צ.

אתמול  הודיע שר הפנים, אריה דרעי, לחברי מועצות הערים טבריה וירכא ולראשי הרשויות בשני היישובים, כי המועצות מפוזרות בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות, עקב אי אישור התקציב במועצה.

בלשכת השר ציינו, כי מועצות העיר ברהט ועוספייה, אישרו את התקציב בזמן ההארכה שנתן להם שר הפנים דרעי.

מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, זימן את ראשי הרשויות וחברי המועצה לשימוע שיתקיים בכ”ד בתשרי, במשרד הפנים בירושלים. זאת כדי לגבש המלצה שתועבר לשר הפנים.

שר הפנים יכריע אם להמשיך את כהונת ראשי הרשויות או להדיחם ולמנות ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים.

מאז שניצח בבחירות לראשות העיר, ניסה רון קובי להעביר את תקציב העירייה בשש הזדמנויות שונות, אולם בשל מליאת מועצה לעומתית הוא נכשל פעם אחר פעם במשימה.

ההחלטה לזמן את קובי לשימוע התקבלה לאחר שלפני חודשיים הודיע שר הפנים לבג”ץ, כי יאריך עד ל-30 בספטמבר את המועד לאישור תקציבי הרשויות המקומיות שטרם עשו זאת.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רון קובי
    04/10/2019 06:35
    טל
  1. אדם פחדן מסתתר אחרי בגץ אם אתה צודק תעמוד מול מנכ״ל משרד הפנים ותביא טיעונים רון קובי טבריה לא רוצים אותך פה תאמין לי תעשה בחירות לא תקבל 500 קולות הפעם בגץ לא יתערב נתנו לך הזדמנות אתה פשוט לא יודע לנהל עיר שחרר את העיר אין ועדות ואין כלום רון קובי לך תקבל טיפול לא יתכן שיהיה לך שני שומרי ראש מי אתה בכלל ניגמר טבריה לא רוצה אותך יותר אני אומר לך בתור חילוני נמאסתםה אתה אדם לא מענין

  2. צודק 100 אחוז דרעי נגוע בניגוד עניינים חמור
    04/10/2019 08:40
    מיקי
  3. נציגיו של דרעי מצביעים נגד התקציב מסיבות שלא נוגעים לתקציב אלא מונעים מרצון להדיח רת קובי בגלל דעותיו ואלה מקבלים תמיכה שקטה של דרעי שגם נגדו יצא קובי כך שהגנב המורשע דרעי לא יכול לזמן אותו לשימוע.

  4. למה חרדים מתעקשים לסקר אותו??
    04/10/2019 17:19
    יהודה
  5. רק נותנים לו במה

  6. פרא אדם
    06/10/2019 12:08
    איציק לוי
  7. רון קובי בגמטריא “והוא יהיה פרא אדם” כל מילה נוספת מיותרת