מי מכשיל את האחדות? בכיר בליכוד: “גנץ בובה על חוט של לפיד”

אריה ריבקינד
|
כ"ט אלול התשע"ט / 29.09.2019 12:31
פגישת המו”מ בין הליכוד לכחול לבן הסתיימה כעבור שעתיים: לא נקבעה פגישה נוספת – ומיד הוטחו חילופי ההאשמות • בכיר בליכוד: “גנץ נסע לחו”ל – כך לא מתנהג מי שרוצה לנהל משא ומתן, כך נראה מי שרוצה בחירות” • כחול לבן: “הם מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות”

פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן שהתקיימה הבוקר (ראשון) בכנסת נמשכה כשעתיים והסתיימה ללא כל התקדמות.

בניגוד לפעמים הקודמות, בסופה לא נקבעה פגישה נוספת.

יצוין כי בני גנץ נצפה לפנות בוקר בדרך ללונדון. הוא ישוב  במוצאי החג.

בהודעה רשמית שפרסמה רשימת ‘כחול לבן’ נטען, כי התעקשות הליכוד על בכורה ברוטציה ועל בלוק ה-55 מכשילה את המו”מ.

“לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב’נתניהו תחילה’. ‏במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל”, נאמר בהודעה.

בכחול לבן הוסיפו: “‏מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ – אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל”.

בליכוד מגיבים בחריפות לכישלון פגישת המשא ומתן בין צוות המו”מ של המפלגה וצוות המו”מ של כחול לבן.

בהודעת הליכוד נאמר: “אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה – ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ”.

בליכוד הוסיפו: “העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות”.

עם זאת ציינו במפלגה, “ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא”.

גורם בליכוד אמר על פגישות המו”מ עם כחול לבן: “דנו בנושאי מהות. הם לא החזירו תשובה על מתווה הנשיא. גנץ בחו”ל – כך לא מתנהג מי שרוצה לנהל משא ומתן, כך נראה מי שרוצה בחירות”.

גורם נוסף בליכוד אמר: “יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ – ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות”.