פצצה מתקתקת: המחבל שרצח את רינה הי”ד אושפז במצב אנוש

עורך דינו של המחבל סאמר ערביד טוען כי הוא סובל משברים בחזה ומורדם ומונשם מאז יום שישי • הרב איתן שנרב, אביה של רינה הי"ד, על התחושות אחרי לכידת החוליה: "אני לא יודע עם הקלה, אבל סוג של שמחה שמי שרוצח ילדה בת 16 ומנסה לפגוע בנו לא יעשה את זה יותר"
חרדים 10
כ"ט אלול התשע"ט / 29.09.2019 10:32

סאמר ערביד, ראש החוליה שרצחה את רנה שנרב הי”ד בפיגוע במעיין דני ליד היישוב דולב, אושפז בבית חולים במצב קשה מאוד לאחר שנחקר בשב”כ כ”פצצה מתקתקת”.

עורך דינו אמר היום (ראשון) ל’כאן חדשות’, כי המחבל נעצר כמה ימים לאחר הפיגוע ושוחרר לאחר שנדחתה בקשה לאישור צו מנהלי נגדו – ונעצר שוב ביום רביעי האחרון, ככל הנראה בעקבות המידע שהגיע על המטען הנוסף שתכננה החוליה להפעיל.

עורך דינו הוסיף שמצבו הרפואי של ערביד, בכיר בארגון החזית העממית, בן ה-44 מרמאללה, מוגדר קשה, והוא סובל משברים בחזה ומורדם ומונשם מאז יום שישי.

לטענתו, הוא התלונן על כאבים עזים בצוואר ובבטן, שגרמו לו להקיא כל מה שאכל.

משב”כ נמסר: “במהלך החקירה דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הוא הועבר לטיפול רפואי”.

לפי שב”כ, ערביד, בן 44 מרמאללה, עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למקום.

הרב איתן שנרב, אביה של רנה שנרב הי”ד בירך הבוקר בריאיון לשלום קיטל בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב על תפיסת המחבלים.

על אישפוזו של ראש החוליה אמר: “לא עודכנו אותנו, אין לי מושג על הנקודה הזאת, אבל אנחנו קוראים לממשלה להמשיך להעניק ביטחון בכול החלקים במדינת ישראל שנוכל להמשיך לטייל”.

בראיון לתכנית הבוקר של קשת 12 תיאר הרב איתן שנרב את התחושות: “אני לא יודע עם הקלה, אבל סוג של שמחה שמי שרוצח ילדה בת 16 ומנסה לפגוע בנו לא יעשה את זה יותר”.

הוא הוסיף: “אמרנו אתמול תודה גם לה’ שהציל אותנו ותפס אותם ותודה גם לכוחות הביטחון שלא ישנים בלילה כדי לשמור עלינו”.

הרב שנרב קרא ממשלה ולכוחות הביטחון, “לשמור על ביטחון האזרחים, אנחנו קוראים לממשלה לשמור על הביטחון כדי שאדם יוכל ללכת חופשי בארץ שלנו. שנלך בכל מקום בשמחה ובגאון. הם רצו להוריד חיים אנחנו מבקשים להוסיף חיים ולבנות”.

על התחושות המשפחתיות כחודש לאחר הרצח סיפר הרב שנרב: “געגוע מאוד מאוד גדול. ממש, כל מיני אירועים קטנים שאנחנו אומרים איפה רינה. מצד שני מה שנותן לנו כוח להמשיך זה שהרבה אנשים לקחו את זה צעד אחד קדימה, להוסיף משמעות לחיים של עצמם. מאוד היה חשוב לרינה לא להיות צמודים לפלאפון לדוגמה, הרבה אנשים לקחו את זה קדימה. חשוב שלא ניפול ליאוש אלא ניקח את זה קדימה”.

את החג תעשה משפחת שנרב, למרות התחושות המורכבות, בבסיס צבאי, כפי שעשתה גם בשנים קודמות: “יש הרבה ילדים קטנים ואי אפשר לא להיות שמח. אנחנו נעשה את החג כמו כל שנה בבסיס צבאי, בעיר הבה”דים סמוך לירוחם. נהיה עם מאות חיילים כל החג וזה מה שמנחם אותנו, אנחנו לא נעצור ולא ניתן להם לשבור אותנו”.

הרב שנרב סיפר כי בני המשפחה עודכנו על תפיסת המחבלים זמן קצר לפני שהידיעה פורסמה בתקשורת: “אתמול בערב לפני שזה יצא לתקשורת הגיעו מהשב”כ לעדכן אותנו. מה שחשוב לנו זה פחות שיעדכנו אותנו ויותר שהעבודה תיעשה”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שימות
    30/09/2019 09:37
    אני
  1. מוות ביסורים לכל המבלים הארורים

  2. שימות
    30/09/2019 09:38
    אני
  3. לענות ביסורים קשים את כל המחבלים הארורים יימחק שמם וזכרם

  4. מחבל
    30/09/2019 11:35
    חכמי
  5. המחבל סובל? רחמנות, משפ’ שנרב חוותה אבדן יקר! נקווה שיסבול כמה שיותר עד שיתפגר. חוץ מזה, מי אמר שנפצע בידי השב”כ? אולי פשוט נפל ונפגע במנוסת האמיצים שלו?!

  6. צריך לעניש אותם בחומרה
    01/10/2019 08:47
    יוסף
  7. את המחבלים שהרגו במושב דולב שינמקו בכלא בתנאים קשים עד המוות בלי לשחררם

  8. צריך לעניש אותם בחומרה
    01/10/2019 08:55
    יוסף
  9. צריך לשים אותם בכלא עם עדר חזירים אם ירצו לאכול שיאכלו חזיר בגלל שהם חזירים