אישום תקדימי נגד ראש העיר ביתר בגלל ביוב שזרם לנחלים

במשך שש שנים זרם הביוב מתחנת הסליקה שבעיר החרדית לנחלים פוכין ושורק, וזיהמו אותם • לטענת המשרד להגנת הסביבה, העירייה התעלמה מהאסון האקולוגי, מה שהוביל להגשת כתב אישום נגד מאיר רובינשטיין • העירייה: "משרד הבינוי והשיכון אשם, תכנן ובנה תשתיות ביוב לקויות"
חרדים 10
כ"ז אלול התשע"ט / 27.09.2019 12:49

במשך חמש שנים – מאז שנת 2013 ועד לפני כשנה – זרמו מאות אלפי קוב מהביוב של העיר החרדית ביתר עילית אל הנחלים פוכין ושורק, וזיהמו אותם.

לטענת המשרד להגנת הסביבה, העירייה והעומד בראשה התעלמו מהאסון האקולוֹגי שהולך ומתפתח, מה שהוביל להגשת כתב אישום תקדימי נגד מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית.

לפי דיווח של יוסי אלי בחדשות 13, כתב האישום שהוגש נגד רובינשטיין מתאר כיצד למרות פניות חוזרות ונשנות של פעילים למען איכות הסביבה והמשרד להגנת הסביבה, רובינשטיין לא תיקן את הליקויים בתחנת הסליקה והביוב של העיר, והביוב המשיך לזרום בכמויות אדירות לנחלים.

“זרם ביוב לפעמים במשך שעתיים-שלוש, או יומיים שלושה מתחנת הסליקה לכיוון הוואדי ואף אחד לא עשה דבר. עמדנו, התקשרנו, התחננו, שלחנו הודעות, מכתבים ומיילים – ושום דבר לא עובר”, סיפר ירון רוזנטל, פעיל סביבתי בגוש עציון, לחדשות 13.

הנחלים שבהרי ירושלים הם מנכסי הטבע המוכרים והחשובים בישראל. נחל שורק ונחל רפאים מושכים במשך כל עונות השנה אלפי מטיילים. “יש פה 11 מעיינות, מאות בריכות, הרבה מאוד חקלאות. כשהביוב זורם מלמעלה מכיוון ביתר הוא בעצם מזהם את המעניינות, הגידולים החקלאיים ומחלחל לתוך מי התהום של המים שאנחנו שותים”, הדגיש רוזנטל.

עיריית ביתר עילית מסרה בתגובה: “אין חולק כי מקור התקלות הינן תשתיות ביוב לקויות. תשתיות אלו תוכננו ונבנו כולן על ידי משרד הבינוי והשיכון, שבגמר הבנייה העביר את האחריות לעירייה.

“האשמה בגין תכנון ובניית תשתיות ביוב לקויות, מוטלת במלואה על משרד הבינוי והשיכון, שכאמור תכנן ובנה תשתיות לקויות אלו. מאחר והמשרד לאיכות הסביבה אינו יכול להעמיד לדין משרד ממשלתי אחר, הוא בוחר להתגולל באופן מוזר על עיריית ביתר, ועוד בגין אירועים שהיו לפני כעשור. העירייה תוכיח בביהמ”ש עובדות אלו לאשורן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כבוד למשרד הגנת הסביבה! יישר כוח המשיכו כך.
    10/10/2019 15:05
    משפטן
  1. שמירה על ערכי הסביבה חשובה לא פחות ואף יותר מהרבה מצוות. חובת כולנו לשמור עליהם!