השר ישראל כ”ץ שלף כיפה על בימת עצרת האו”ם וציטט מספר ישעיהו

שר החוץ ישראל כ"ץ הכריז בנאומו בעצרת או"ם: "איש לא יוכל להפריד בין העם היהודי למולדתו" • פנה בפרסית להנהגה האיראנית - וקרא למדינות "לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר"
חרדים 10
כ"ז אלול התשע"ט / 27.09.2019 11:25

שר החוץ ישראל כ”ץ נאם הלילה (שישי, שעון ישראל) בעצרת האו״ם בניו יורק, והכריז: “ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, מתוקף אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו”.

הנאום של שר החוץ הוקדש בעיקר למאמציה של ישראל למנוע את תוכנית הגרעין של טהרן.

השר אמר בפתח נאומו: “אני, ישראל כ”ץ, בן לניצולי השואה מאיר ומלכה כ”ץ זכרונם לברכה, גאה לעמוד כאן היום מעל במת האו”ם כשר החוץ של מדינת ישראל. עבורי זהו רגע מאד מרגש”.

שר החוץ הצהיר:  “ישראל היא דמוקרטיה אמיתית עבור כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד. אבל ישראל היא בראש ובראשונה מדינת הלאום של העם היהודי, מתוקף אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו. בדיוק כפי שהחליט האו”ם לפני שבעים ושתיים שנה”.

השר כ”ץ קרא לכל המדינות ללכת בעקבות ארה”ב ולהכיר בירושלים כבירת ישראל. ”איש לא יוכל להפריד בין העם היהודי למולדתו ההיסטורית. ואיש לא יוכל להפריד בינינו לבין ירושלים בירתנו הנצחית”.

השר הכריז:  ”העולם לא יכול להרשות לאיראן לפתח טילים בליסטיים ועל העולם לעצור את איראן מלתמוך בארגוני טרור ברחבי האזור. האו”ם חייב להכריז על חזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניות כארגוני טרור”.

הוא קרא לקהילה הבינלאומית לתמוך במדיניות הנשיא טרמפ להפעיל לחץ מקסימלי נגד איראן. ”זו הדרך לעצור אותם. עלינו לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר”.

וידאו: United Nations

השר כ”ץ פנה בפרסית להנהגה האיראנית: ”جوجه را آخر پائیز می‌شمارند, לא סופרים את הציפורים עד לסוף הסתיו. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר”.

הוא סיפר על יוזמת “מסילות שלום” שפיתח עם ראש הממשלה נתניהו, ומטרתה היא לחבר את מדינות המפרץ במסילות רכבת דרך ירדן לנמל חיפה.”יש לישראל מדיניות ברורה לקדם את היחסים ונורמליזציה עם מדינות המפרץ. אין לנו שום סכסוך עם מדינות המפרץ, ויש לנו אינטרסים ביטחוניים משותפים מול האיום האיראני, כמו גם בקידום יוזמות אזרחיות רבות”.

לקראת סוף נאומו שלף השר כ”ץ כיפה – ואמר את הפסוק של הנביא ישעיהו “אשר לפני אלפי שנה הזמין את כל העמים לבוא ולשאת תפילה בירושלים. וַהֲבִיאוֹתִים אֶל הַר קָדְשִׁי וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי, עוֹלֹתֵיהֶם וְזִבְחֵיהֶם לְרָצוֹן עַל מִזְבְּחִי כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים.

”מאחר ואנו חוגגים בקרוב את ראש השנה היהודי, ברצוני לסיים את דבריי בברכה היהודית המסורתית – לכולכם, לאזרחי ישראל ולעם היהודי ברחבי תבל: שנה טובה ומתוקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות