יריב לוין: מתווה הנבצרות של הנשיא נכון – זה בסיס למשא ומתן

יו"ר צוות המו"מ של הליכוד: "אני מציע שלא ניתמם, הרי כל התכלית של מה שכחול לבן עושה עד עכשיו זה לא להגיע למשא ומתן אלא לפורר את האחדות שבתוך מחנה הימין" • "אנחנו מבינים שאם אנו הולכים לממשלת אחדות עם כחול לבן, אז נתניהו לא יהיה ראש הממשלה כל הקדנציה"
חרדים 10
כ"ו אלול התשע"ט / 26.09.2019 10:51

שר התיירות יריב לוין, יו”ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד ומוביל צוות המשא ומתן המשותף של גוש הימין, מאשים את כחול לבן בחוסר רצינות מול  המשא ומתן עם הליכוד.

בראיון לגלי צה”ל התייחס לוין לפגישת המשא ומתן המתוכננת מחר: “מבחינתנו זה מפגש רציני מאוד. לו הדברים היו תלויים בי זה צריך היה להיות מפגש שלישי או רביעי. אני מאוד מקווה שלפחות מחר זה יקרה”.

לוין הבהיר כי במשא ומתן הוא מייצג לא רק את הליכוד אלא את כל מפלגות גוש הימין שחתמו על מו”מ משותף. “אני תמיד מייצג את הליכוד, במקרה הזה אני מייצג לא רק את הליכוד, אלא את כל 55 חברי הכנסת של מפלגות הימין שהמליצו על נתניהו וסיכמו שילכו יחד למשא ומתן”.

לוין תקף: “אני מציע שלא ניתמם, הרי כל התכלית של מה שכחול לבן עושה עד עכשיו זה לא להגיע למשא ומתן אלא לפורר את האחדות שבתוך מחנה הימין”.

לוין הסביר את ההתעקשות על ניהול מו”מ משותף: “אנחנו כמובן הבטחנו ערב הבחירות שאנחנו נלך לממשלת ימין עם כל השותפות שלנו. אין לנו רוב לממשלת ימין אבל אנחנו בהחלט יכולים ללכת עם כל השותפות וכך אנחנו עושים ונעשה”.

בהמשך הבהיר, כי הליכוד מוכן ורוצה לנהל את המשא ומתן על בסיס קווי המתאר שהציג הנשיא ריבלין אמש בבית הנשיא. “אנחנו חושבים שהכיוון שהוא הציע הוא נכון, צריך לשבת על הפרטים”.

הוא הוסיף: “אנחנו מבינים שאם אנחנו הולכים לממשלת אחדות עם כחול לבן, אז נתניהו לא יהיה ראש הממשלה כל הקדנציה”, המשיך לוין. “הגיע הזמן שגם בכחול לבן יבינו שאין ממשלה אחרת ואין אלטרנטיבה אחרת. זה לא מה שפיללנו אבל היא הרבה יותר טובה מבחירות שלישיות, שצריך לעשות הכל כדי למנוע אותן”.

מוקדם יותר התייחס השר יובל שטייניץ לנושא ואמר בריאיון לדב גיל-הר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’: “הנשיא אמר אתמול וצדק, די להחרמות ופסילות. אנחנו מוכנים להיכנס למשא ומתן על המתווה שהציע הנשיא. כחול לבן מסיבות פנימיות, אני מניח שאולי גנץ היה מעוניין להתקדם ולמנוע בחירות שלישיות, אבל בגלל המחלוקות הפנימיות בין גנץ ולפיד נתנו אתמול כתף קרה למתווה הנשיא, לאחדות לאומית”.

חבר הכנסת מאיר כהן מכחול לבן התייחס גם הוא להצעתו של ריבלין ואמר לירון דקל ועמית סגל: “יש לי איזו תחושה שמדינה שלמה מנסה לתפור חליפה למידות של ראש הממשלה. אנחנו צריכים להבין זהו, הבחירות בעייני הוכרעו וראש הממשלה צריך להבין את מעמדו. כולם עסוקים בלתפור משהו למידות של נתניהו, נבצרות כזאת או אחרת. נתניהו צריך להגיע למשא ומתן בלי הגוש”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גנץ: בלי תנאים מוקדמים. בלי בלוקים. שיא הצביעות. מר יריב תרים אתצ הכפפה!
    26/09/2019 15:08
    בנימין
  1. כנראה שדעת הקהל עוררה את גנץ, שכולם מבינים שלפיד האנטי דתי הוא הנושף בערפו.
    התנאי היחיד למו”מ: הסרת הפסילות!

  2. אחדות
    26/09/2019 21:39
    רועי
  3. מר לוין איפה שאתה נוגע הופך לעשב ברגע שאתה בא עם גוש ואז אומר למפלגה יותר גדולה מהליכוד להיות אז אתה לא מתבייש וזה לא יקרה ולכן העם לא מטומטם בוא עם ידים נקיות ואז נראה אםכחול לבן לא ישבו לשיחות על קווי יסוד כי זהו הדבר הטבעי