גנץ מחרים את ביבי ואלה התירוצים • בנט: לפיד, תפסיק להטיל חרמות

גנץ: "כחול לבן לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור" • בנט תוקף את יאיר לפיד: "מנהיגים אמיתיים מאחדים את העם"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשע"ט / 25.09.2019 21:49

יו״ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, הגיב הערב (רביעי) על החלטת הנשיא להטיל על ראש הממשלה את הרכבת הקואליציה – והסביר את הסיבות לאי ההסכמות על ממשלת אחדות.

״מאז החלה מערכת הבחירות האחרונה, כחול לבן בראשותי קוראת להקמת ממשלת אחדות ליברלית ורחבה שתשרת את כלל אזרחי מדינת ישראל ותפעל למענם. האחדות אינה אילוץ בחירות מבחינתי, אלא רצון אמיתי הנובע מהצורך לאחד את חלקי העם, ולייצר שלטון יציב ובעל יכולת משילות. שלטון שיפעל לתיקון בעיות העומק בחברה הישראלית”.

גנץ הוסיף: “לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו”ר צוות המו”מ מטעם כחול לבן ויו”ר צוות המו”מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות. הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל.

“בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה”.

אבל לא רק התירוץ הזה נמצא באמתחתו. הוא גם פסל ישיבה עם נתניהו.

“כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור”, אומר גנץ. “נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה”.

לטענתו, “סדר הדברים הנכון הוא משא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות – וביניהן בלבד – על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה. נושאים שיאפשרו לחלץ את מדינת ישראל מהקשיים שהיא נתונה בהם. אם נסכים על אלה, נתפנה לדון בשאלות של חלוקת תפקידים, ומנגנון ניהול השלטון”.

יו”ר הימין החדש, נפתלי בנט, תקף הערב את יאיר לפיד על התנהלותו במגעים לאחדות.

“יאיר לפיד, תפסיק להטיל חרמות על חלקים בעם וחדל לתקוע מקלות בגלגלי האחדות. מנהיגים אמיתיים מאחדים את העם; לא מפלגים אותו”.

בנט הוסיף: “הציבור כפה על שני הצדדים תיקו שמוביל או לממשלת אחדות רחבה או לבחירות שלישיות. גנץ בחר אחדות, וכך מרבית הציבור. זה רגע האמת: שים את ישראל מעל לכל”.

מוקדם יותר תקף לפיד את הליכוד וצייץ: “בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממשלת איחוד המפלגות.העם דורש את זה
    25/09/2019 23:15
    א.א.חיפה
  1. אני הפעם החלטתי לבחור בגנץ כי האמנתי כי אומר ומדבר. הלב כי חשוב לו איחוד העם.גנץ איך אתה אומר אבל מחליט ומבצע אחרת.אני מאוד כועסת ואני גם מאמינה רוב הים כועס על כולכם.לא מוכנים ללכת לבחירות שלדעתי מיותרות במיוחד לא ישפר לנו שוב את המצב כי מחצית מהעם כל אחד חטשב אחרת ממחצית האחר.אז מי אמר שזה ישתנה אם. צא שוב לבחירות.רק דבר עחד יציל אותנו מהרס עצמי.אנחנו במו ידנו נהרוס את כל מה שבנינו במשך 71 שנים ומה שגרם לנו חהמשיך בצרופות קדות ברגע דל םירוק המנהגים דלנו ישבו מיד שממדלת איחטד יציל אותנו מאבדון.ומה שאני רואה שכל אחד מושךמבמההסמאמין ותא מעמיחן אותו כמה העם סטבל.כי אין לנו מנהיג שיוביל .יש לםיד שיוצא נגד ממקום של יוקרה ויוהרה.לא שם בצד אלא ההיפך יורה בחיצי רעל נגד החחטה של נדיא המדינה. אינו מכבד את בקשתו.רלה נוהג אחרת
    לכן אני היום אומרת אם אתם רוצים להרוס טלפגוע במכוון.אם יוצלט לצאת לבחירות אני אומרת לא יותר ופעם הראשונה לא אבחר כי אין המי לבחור כי כולם איטרסנטים כי ליבם נעשה קשה ולא אכפת להם מאיתנו.לי יגוע שרבים מהעם חושב כמוני אמרו שיחרימו את הבחירות.ויאוכלו את הבישול שהכינו.יקבלו בלאגן ויעופו רבים מהממשלה.

  2. גנץ מנהיג חלשלוש
    26/09/2019 00:06
    שמעון
  3. אם באמת לא יושב עם נתניהו בגלל תיקיו לכאורה .
    למה בזבזת את הזמן שלך של ביבי ןשל הנשיא?
    אלה לאמיתו דל דבר אתה מת להכנס לאחדות הזו רק מה המנהיג האמיתי של כחול לבן זה לפיד לא אתה.
    אתה סתם בובה עם חוטים שמושך בהם לפיד.
    תודה לקב”ה שגילה את פרצופכם האמיתי.
    בע”ה בבחירות הבאות תגרדן את ה 15 מנדטים בקושי

  4. גנץ והחרמות
    27/09/2019 14:30
    המצליפה
  5. גנץ למה אתה משקר. מי
    אמר לך שנגד ביבי עומד כתב
    אישום חמור. מי משגע ומטמטם אותך נתניהו זכאי כל עוד לא היה משפט
    אתה לא רציני ואנך מתאים להיות
    ראש ממשלה