לפיד: גנץ יהיה רה”מ וביבי יטפל בתיקיו I הליכוד: תפסיק להפריע

על רקע כישלון המגעים לאחדות בין הליכוד וכחול לבן: ח"כ יאיר לפיד משתלח בראש הממשלה • הליכוד:   "האשם היחיד בכך שהמגעים לאחדות תקועים הוא יאיר לפיד שמוכן לגרור את המדינה לבחירות נוספות, רק כדי לא לראות את גנץ ראש ממשלה" • נציגי המו"מ של כחול לבן הבריזו לנשיא
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשע"ט / 25.09.2019 19:35

בכיר כחול לבן יאיר לפיד מחבל במאמצים להקים ממשלת אחדות.

לפיד צייץ הערב (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו והתייחס לחילופי ההאשמות בין הליכוד וכחול לבן, לאחר שהמשא ומתן ביניהן להקמת ממשלת אחדות לא התקדם: “בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו”.

האשמות בין הליכוד לכחול לבן: הנשיא נערך להטיל המנדט על ביבי עוד הערב

הליכוד בתגובה ללפיד: “‏‎במקום להפריע למאמצי הנשיא לאחדות ומניעת בחירות נוספות, מוטב שתביא טובלרון מהדיוטי”.

לפי דיווח של יובל קרני, הכתב הפוליטי של ‘ידיעות אחרונות’, בכיר ב’כחול לבן’ העריך שהמו״מ לממשלת אחדות הגיע לקיצו. “המו״מ הזה כולו העמדת פנים של ביבי. ברגע שהבין שאנחנו לא נתן לו להיות ראש ממשלה ראשון הוא כבר בבחירות הבאות. סתם מנסה להעביר את האשמה אלינו”, אמר הבכיר.

בסביבת נתניהו האשימו כי יאיר לפיד פועל לסכל את המגעים להקמת ממשלת אחדות – ואמרו:  “האשם היחיד בכך שהמגעים לאחדות תקועים הוא יאיר לפיד שמוכן לגרור את המדינה לבחירות נוספות, רק כדי לא לראות את בני גנץ ראש ממשלה”.

גורמים בכחול לבן השיבו: “ספין של הליכוד שנועד להטיל את האשמה עלינו במקרה של הליכה לבחירות נוספות”.

בליכוד האשימו את נציגי כחול לבן למשא ומתן שנמנעו מלהגיע לפגישה למרות שהוזמנו. זאת, לאחר שנציגי הליכוד, השרים אלקין ולוין הגיעו למפגש.

בכחול לבן, לעומת זאת, אמרו כי גנץ הוזמן לבד לפגישה.

אלא שבית הנשיא אישר את דברי הליכוד ואמר כי בסיום הפגישה הקודמת סוכם שצוותי שני הצדדים יגיעו לפגישה היום.

בתוך כך, יו״ר ש״ס השר אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “‏ש״ס ויהדות התורה גדלו ב-90 אלף קולות בסך הכל בבחירות. ש״ס גדלה ב-72 אלף קולות ויהדות התורה גדלה ב-18 אלף קולות. למרות הגידול, שתי המפלגות נשארו עם 16 מנדטים. זה לא מסתדר לי. לא עושה שכל וגם לא צודק”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד כבוייי
    25/09/2019 20:19
    ירושלמי
  1. לא מבין זה לא מסתדר שיקחו זמן של חודשים ישנו בהסכמה את שיטת הבחירות או הממשל בהצבעה פתק אחד לראשות הממשלה ופתק שני למפלגה ויקבעו בחירות לעוד הרבעה חודשים ואז בטוח תהיה ממשלה ככה לא צריך את הערבים ובטוח לפיד כבוי לא יהיה ראש ממשלה והכי חשוב המדינה תרוויח

  2. למה לא מזכירים את ליברמן
    25/09/2019 22:06
    יואל
  3. החבר הטוב של לפיד שהחליטו לשבור את הכלים לפלג את העם ולבזות את קדשי ישראל.

    • יונית   26/09/2019 15:52

      אולי תפסיק לדחוף את האגרסיות שלך לבעיות הגדולות שנוצרו להרכבת ממשלה חדשה??? אתה לא מועיל בחימום שלך.לך לך למגרש האיגרוף ותוציא את המרץ במקום אחר