יהדות התורה: נגיש ערעור – ונקבל את המנדט השמיני

סיעת יהדות התורה, שקיבלה 7 מנדטים, שוקלת להגיש ערעור על תוצאות הבחירות • הסיעה טוענת: לפי הנתונים שבידינו מגיע לנו המנדט השמיני • "ההחלטה שהתקבלה בסד זמנים קצר, פער הקולות המזערי והעובדה שיש חסר בנתונים חשובים, מביאה אותנו לשקול הגשת ערעור לבירור האמת"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשע"ט / 25.09.2019 14:40

נציגי יהדות התורה בוועדת הבחירות, אברהם וובר ואברימי יוסטמן, הצביעו היום (רביעי) נגד אישור תוצאות הבחירות – והצהירו כי יערערו לבית משפט על התוצאות. ‏

נציגי יהדות התורה הסבירו כי לא יחתמו על התוצאות, משום שלא ניתנו להם הנתונים שעל בסיסם הוחלט להוסיף מנדט אחד לליכוד ולגרוע את המנדט השמיני מיהדות התורה. “דגל שחור מתנוסס מעל התוצאות הללו. אלפי אנשים עוד ייחקרו בשבועות הקרובים על התוצאות”, אמרו.

לפי התוצאות, פער הקולות עומד על 68 קול.

בהודעה רשמית מטעם יהדות התורה נאמר:

“סיעת יהדות התורה סבורה כי המנדט השמיני על פי הנתונים שברשותה מגיע לה, ועל כן היא שוקלת להגיש ערעור על תוצאות הבחירות”.

בהודעה מציינת יהדות התורה, כי “יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, כותב לקראת סיום דבריו אודות ההחלטה בענין הכללת קלפיות שונות בתוצאות הבחירות: ‘הקלפיות המפורטות בהחלטתי זו הן הקלפיות שהובאו בפני עד המועד האחרון לעריכת הסידורים המינהליים לצורך עמידה בהוראות סעיף 11 לחוק היסוד הנ”ל. עם פרסום התוצאות הסופיות, תקום הועדה מכיסאה, והסמכות לתקן את התוצאות לא תהיה עוד בידה. זהו סד הזמנים שהציב המחוקק, וממנו אין בידי לסטות.

‘עם זאת, ככל שיתגלו לאחר מכן טעויות שיש בהן כדי לשנות עוד את תוצאות הבחירות שיפורסמו, או שיתבררו חס וחלילה מעשים פליליים נוספים לכאורה – בדין יש פתרונות אף לכך'”.

ביהדות מדגישים: “כלומר, ההחלטה שהתקבלה בסד זמנים קצר, פער הקולות המזערי והעובדה שיש חסר בנתונים חשובים כדי לקבוע את תוצאות הבחירות, מביאה אותנו לשקול את הגשת הערעור, כאמור.

“אנו תקוה כי בעקבות הערעור תתברר האמת ונקבל את המנדט השמיני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות