למה ‘אסף וקלמן’ כיבו מיקרופונים באמצע הריאיון עם סתיו שפיר?

אבי כץ
|
כ"ה אלול התשע"ט / 25.09.2019 14:19
חברת המחנה הדמוקרטי, שנוהגת להתעלם משאלות המראיינים, קבעה בריאיון לכאן רשת ב: “אנשים שנמצאים תחת חקירות וכתבי אישום לא צריכים לשמש בתפקידי ביצוע” • ומה השיבה כשנשאלה האם תשב בקואליציה עם השר דרעי?

חברת המחנה הדמוקרטי סתיו שפיר תקפה הבוקר (רביעי), בריאיון שהעניקה לתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’ את שיחות המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן להקמת ממשלת אחדות.

שפיר, המתעלמת מהתיקו שהושג בבחירות, אמרה בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן “העובדה שכחול לבן נמצאים בחדר משא ומתן עם נתניהו ומחזירים לו במידה מסוימת את הלגיטימציה, על אף שהוא הפסיד בבחירות, היא עובדה מצערת בעיני”.

לדבריה, הניצחון בבחירות הוא של מחנה השינוי. “לכן”, היא המשיכה, “אנחנו במחנה הדמוקרטי עושים כל מה שאפשר כדי לממש את ההבטחה של הבחירות. בסוף, גם המצביעים של גנץ, של מפלגת העבודה ושלנו זה אותו מעגל מצביעים, זה אנשים שרוצים לראות ממשלה אחרת”.

שפיר קראה להקמת ממשלת שמאל-מרכז ביחד עם המפלגות הערביות והחרדיות – ואמרה: “יכולה לקום ממשלה בראשותו של בני גנץ שיש לה שותפים חרדים, ערבים וגם יכול להיות שחלק מחברי הליכוד ירצו לעבור ולהיות חלק ממנה, לא נתניהו ולא מי שמואשמים בשחיתות ומי שפוגעים באינטרסים של מדינת ישראל. אני חושבת שאנשים שנמצאים תחת חקירות וכתבי אישום לא צריכים לשמש בתפקידי ביצוע”.

כשנשאלה האם תשב עם מפלגת ש”ס על אף התיק הפלילי נגד היו”ר – השר אריה דרעי, השיבה: “כן. אני רוצה להציל את הדמוקרטיה. יש הרבה דברים שאני לא מסכימה, אבל אנחנו עדיין צריכים להרכיב ממשלה”.

את ההבחנה שערכה בין דרעי לנתניהו הסבירה בתירוץ פתלתל: “העבירות של נתניהו הן עבירות שכבר מעבר. נתניהו היה מוכן בשביל לשמור על שלטונו ולאור פרשיות השחיתות שהוא מעורב בהם ומקורביו מעורבים בהם, הוא היה מוכן לרסק את הדמוקרטיה, זה הדבר היחיד שנמצא כרגע לנגד עיניו”.

בשלב מסוים נתקלו המראיינים בקושי להמשיך ולשאול את שפיר שאלות.

“יש מעין משחק של ריאיון – שאלות ותשובות, אנחנו יודעים שבקמפיין תוקפים את התקשורת, אבל אנחנו כבר לא בקמפיין”, אמרו לה.

כשהמשיכה לסרב להשיב לשאלותיהם, נאלצו לומר לה: “את רוצה שפשוט נסגור את המיקרופון ותדברי? סתיו שפיר בבקשה”.

אחרי ששטחה את משנתה, סיכמו השניים: “נייחל לראיונות יותר קומוניקטיביים בעתיד”.