יהדות התורה לא חתמה למלצר: “דגל שחור מתנוסס מעל התוצאות”

השופט חנן מלצר בישבה האחרונה: "הפקנו לקחים מתוך מטרה של אפס ליקויים" • נציגי יהדות התורה מתכוונים לפנות לבית המשפט: לא קיבלנו הסברים מדוע יהדות התורה ירדה במנדט ברגע האחרון • "אלפי אנשים עוד ייחקרו בשבועות הקרובים"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשע"ט / 25.09.2019 13:20

יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, כינס הבוקר (רביעי) את ישיבת המליאה האחרונה של ועדת הבחירות המרכזית בכנסת.

בפתח דבריו אמר מלצר: “ניסו לעשות דה-לגיטימציה גם של הבחירות וגם של ועדת הבחירות, ואני מודה לדובר גיורא פורדס שעמד בגאון ועצר את המתקפה הזו. ניסו להעצים מקרים שהיו בשולי השוליים שהיו בפעם הקודמת, ולפגוע בלגיטימיות של ההליך והצלחנו לעמוד פרץ”.

מלצר סיפר: ”הפקנו לקחים מתוך מטרה של אפס ליקויים ואין אפס ליקויים אבל אנחנו קרובים לזה, והצלחנו תקשורתית להדוף את הדברים, וגם העם אמר את דברו. אמרו שאחוז ההצבעה ירד ואנשים ימאס להם בגלל דחיפות הבחירות, והפלא ופלא אחוז ההצבעה עלה.

”אני כבר אומר לכם, אני מקווה שלא יהיה סיבוב שלישי, זה לא לטובה, ואם יהיה – בזה הרגע אני נפרד מכם”.

השופט מלצר ציין בדבריו, בין היתר: “אף קלפי מהסקטור החרדי לא עוברת לחקירה, זה אומר הרבה”.

ח”כ דוד ביטן, שכיהן כסגן יו”ר ועדת הבחירות אמר: “לא תהיה מערכת בחירות שלישית – וגם אם תהיה אני לא אהיה כאן, פעמיים הספיקו לי.

“אני מודה שתמיד נעניתם לפניות שלנו ולא שמתם מכשולים”, אמר ביטן לצוות הוועדה. ”אני מודה לשופט מלצר שבניגוד לאחרים לקח את הנושא של טוהר הבחירות בצורה רצינית ועשה דברים שלא נעשו בעבר וכמובן שצריך לעשות עוד שינויים ושיפורים בנושא טוהר הבחירות כי בסופו של דבר לא צריך להאשים את מי שמטפל בבעיה אלא את אלה שמזייפים והולכים לבחירות במטרה לזייף. אני מקווה שנעשה עוד כמה שיפורים כדי למנוע כמה שיותר זיופים במערכת הבחירות”.

בתוך כך, נציגי יהדות התורה בוועדת הבחירות, אברהם וובר ואברימי יוסטמן, הצביעו נגד אישור תוצאות הבחירות – והצהירו כי יערערו לבית משפט על התוצאות. ‏

נציגי יהדות התורה הסבירו שלא יחתמו על תוצאות הבחירות, משום שלא ניתנו להם הנתונים שעל בסיסם הוחלט להוסיף מנדט אחד לליכוד ולגרוע מנדט מיהדות התורה. “דגל שחור מתנוסס מעל התוצאות הללו. אלפי אנשים עוד ייחקרו בשבועות הקרובים על התוצאות”, אמרו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וקמח
    25/09/2019 14:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. וקמח מתנהל למהדרין?