דרמה בפולין: שליח חב”ד שגורש – חוזר אל בית הכנסת ‘אייזיק שול’

בסוף חודש סיון גירשו מי שמכונים 'ראשי הקהילה היהודית' בקרקוב את שליח חב"ד, הרב אליעזר גוראריה ואת בית חב"ד - מבית הכנסת העתיק 'אייזיק שול', בו התקיימו תפילות ומניינים • בריונים הוצבו בפתח - ושערי בית הכנסת ננעלו • היום הכריז בית המשפט המקומי על ניצחונו של הרב
נתן פרל
כ"ה אלול התשע"ט / 25.09.2019 12:05

דרמה בפולין: בית המשפט בקראקוב החזיר את בית הכנסת ‘אייזיק שול’ לידיו של שליח חב”ד בעיר, הרב אליעזר גור אריה.

בית הכנסת יחזור וישמש את הקהילה היהודית בעיר ואת אלפי התיירים המגיעים למקום.

בהודעות ברשתות החברתיות התבקשו כל השוהים באיזור להגיע אל רחבת בית הכנסת בשעה 12:30, “אז תהיה כניסה רשמית עם הרב גור אריה אל בית הכנסת”.

כפי שדווח בחרדים 10, גורמים המכונים “ראשי הקהילה היהודית” בעיר, סילקו בסוף חודש סיוון את קהילת חב”ד בראשות השליח הרב אליעזר גוראריה מבית הכנסת ‘אייזיק שול’ – בו מתקיימים תפילות ומניינים, והוא פתוח בשעות היום למבקרים בתשלום סמלי.

המקום שימש כבית חב”ד בקרקוב.

בית הכנסת ‘אייזיק שול’ הוא הגדול והמפואר ביותר מכל בתי הכנסיות שבקז’ימייז’ העתיקה, מהיפים שבפולין בכלל, ואחד המבנים המפוארים בעיר. הוא אחד משני בית הכנסת הפעילים בעיר – לצד בית כנסת הרמ”א.

הרב גוראריה סיפר אז לאתר חב”ד-: “היה לנו חוזה שכירות מול הקהילה היהודית לעשר שנים של בית הכנסת ‘אייזיק’ בקרקוב. בחוזה כתוב שאחרי עשר שנים, אם אין הפרה של החוזה, החוזה מתחדש אוטומטית לעוד עשר שנים. הקהילה החליטה שהיא רוצה עכשיו שכירות גבוהה מאוד של 25 אלף זלוטי/שקל בחודש, וכמובן שהתנגדנו”.

הוא הסביר אז כי עורך דינו אמר ש”בית חב”ד לא מחויב לשלם את הסכום הזה, כי זה לא חוקי לבקש”.

בעקבות כך שכרה הקהילה בריונים רעולי פנים ונעלה את שערי בית הכנסת.

הבוקר, כאמור, הכריז בית המשפט על ניצחונו של הרב גוראריה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות